JA eller NEI!

Noen ganger er det veldig vanskelig å velge. Rett og slett fordi man blir dradd i mange retninger, og det er vanskelig å lande ned på riktig standpunkt. Jeg har vært gjennom en slik periode nå. For jeg fikk et valg, og jeg måtte si JA eller NEI! Jeg har heldigvis lært meg til at jeg må tenke skikkelig over slike beslutninger. Jeg må ta hensyn til familien, og meg selv. Jeg må se hvordan det vil påvirke min hverdag, og om det er riktig av meg å velge slik som jeg gjør. Rett og slett så måtte jeg lage meg en liste.  Og til slutt så måtte jeg velge. 

Når jeg får en forespørsel, så blir jeg smigret og glad. Det gir meg påfyll av selvtillit og energi. Jeg blir sett på som en ressurs, og det gjør meg veldig glad. Jeg kjenner at jeg lever! Jeg føler liksom at jeg ikke bare er en syk dame i 40 årene. Men så er det jo slik at når man får en oppgave, så fyller det med masse ansvar. Og jeg vil ikke gjøre noe halvveis. Enten så må jeg kunne fikse oppdraget ordentlig, eller la vær. Jeg kommer ikke til å røpe hva dette gjelder, eller hva jeg valgte å gjøre. Men jeg mener det er viktig å snakke litt om hva man gjør ved slike korsveier.

Vi har veldig godt av å kjenne skikkelig etter. Hvordan ønsker vi å ha det i vår hverdag? Hva ønsker man å prioritere? Hva skal komme aller først? Jeg trengte å stille meg selv disse spørsmålene. Jeg diskuterte med min mann, og med nære venninner. Jeg har ikke vondt av å få høre sannheten fra andre. Det er nyttig og lærerikt. Jeg fikk masse informasjon om meg selv. Og jeg fikk en del ting å tenke over før jeg kunne ta valget mitt denne gangen. Jeg tror nok der kommer flere slike runder fremover. Og da gjelder å kjenne seg selv godt, slik at man velger så riktig som mulig!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg