Jeg fant nye veier!

Livet er en merkelig reise. Når man egentlig tror at livet kommer til å bli kjedelig, så snur det plutselig. For jeg trodde at når jeg måtte bli ufør, så var det slutt på alt som var kjekt og lærerikt. Jeg fikk en sorg over alt det som jeg kom til å gå glipp av. Men jeg tok så grundig feil. For det er slett ikke over. Det har så vidt begynt! For jeg har funnet nye veier. Det gjaldt å skifte fokus. Tenke nytt, og forsøke å finne muligheter. Og jeg er så glad for at jeg aldri gav opp tanken på å bidra. Nå ser ting så mye lysere ut for min del. Ja, jeg er fortsatt syk. Jeg kan ikke ha vanlig jobb. Men jammen kan jeg klare mange andre ting likevel! Og det som er kjekkest av alt, det er at systemene i Norge er blitt bedre for oss som er uføre. Vi kan nemlig jobbe utenom. Akkurat så lite eller mye som vi kan klare! Det setter jeg stor pris på.

Jeg har staket ut en ny kurs for mitt liv! Jeg er ferdig med min karriere innenfor butikkfaget. Det klarer jeg ikke å mestre lengre på grunn av helsen min. Men jeg kan skrive. Jeg kan prate. Jeg kan synge. Jeg kan organisere. Jeg kan formidle. Jeg kan planlegge. Det er utrolig deilig for meg å finne frem til disse verktøyene i livet mitt. Og jeg vet at jeg kommer til å oppleve masse fremover. Det er jeg bare helt overbevist om. Jeg aner ikke om jeg kommer så veldig langt, eller om jeg faktisk får suksess. Men jeg vet at jeg kan forsøke. Jeg har muligheter som jeg ikke ante eksisterte! Det handlet om å skifte fokus! Jeg var nødt til å snu opp ned på livet mitt. Heldigvis gav jeg aldri opp. Jeg har fortsatt drømmer som jeg kan oppnå!

Det gjør meg veldig glad! Jeg føler meg spent og ivrig. Jeg må ta det i et roligere tempo enn andre, men det er helt i orden. Jeg kommer meg videre i livet. Det blir spennende, og jeg skal få oppleve mer! Jeg håper DU blir med!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg