Alt ble så mye lettere..

Livet ble så mye enklere i det øyeblikket jeg klarte å akseptere. Når jeg endelig klarte å innse at slik har livet vært, slik er livet nå, og slik kan livet mitt bli. Istedenfor å kjempe imot med nebb og klør. For det krever enorme mengder med energi når man kjemper mot noe man aldri kan vinner over. For livet ble slik som det ble. Om jeg liker det eller ikke. Jeg er som jeg er. Jeg har det utseendet som jeg har. Min kropp er den kroppen som bærer meg gjennom dette livet. Hvorfor skal jeg bruke energi på å mislike den? Jeg er jo tross alt veldig heldig som er her.

Jeg er endelig kommet til den erkjennelsen at jeg er bare slik som jeg er. Og jeg skal jobbe med meg selv, og ikke mot meg selv. Da ble jeg mye roligere inni meg. For jeg slapp å krige så veldig hver eneste dag. Men å kunne se på seg selv, og gi seg selv gode ord, det er magisk. Når man endelig mener det man sier til seg selv. Når jeg tar et tak i valken på magen min, og tenker at den er en del av hele meg. Den er ikke bare til bry. Den er et minne om et levd liv. Og den er en del av kroppen min.

Når jeg ser på meg selv i speilet, og ikke står og bannlyser dobbelthaken min. Men rett og slett heller pynter meg litt, sminker meg litt. Tar litt bedre vare på meg selv, og på ansiktet mitt. Istedenfor å regelrett hate det. Det er deilig det. Det er befriende for meg. For jeg har innsett at veldig masse energi har blitt brukt på feil ting. Jeg skal putte masse positiv energi inn i meg selv fremover! Da kommer jeg meg fremover i livet mitt, Og jeg våger så utrolig mye mer enn jeg gjorde før.

Det er deilig å endelig være glad i seg selv. På ordentlig.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg