Scrapbooking er kjempegøy!

Jeg har en kreativ hobby. Jeg sitter nemlig her hjemme, og lager kort. Jeg fikk kjøpt inn litt utstyr rett før jeg dro fra Egersund. Jeg har hatt en lang pause, men nå er jeg i gang med å lage kort igjen. Jeg lager kort til bursdager, og jeg lager mange julekort. Jeg er tidlig ute, og har allerede kommet i gang med julekortene. Det er veldig kjekt å holde på med dette her hjemme på kveldene. Men god musikk på radioen, og stuebordet dekket med kort, pynt og dekor. Det blir litt kaotisk, men jeg har mitt eget system på tingene mine. Jeg elsker å sitte med dette. Da kobler nemlig hjernen min helt ut, og jeg trenger ikke bekymre meg for noen ting her i verden.  Jeg klipper og limer. Kombinere farger, og klisser med lim.

Dette er terapi. Å bruke kreativiteten er viktig. Da trigger man andre deler av hjernen, og man blir rolig. Jeg fikk forsøke dette da jeg var innlagt ved Dalane DPS i 2014. Vi ble med på en scrapbooking gruppe, og lærte grunn prinsippene. Jeg var egentlig veldig negativ, men jammen meg tok jeg grundig feil. Jeg ble veldig hekta. og ganske ivrig. Det tok ikke mange ukene før jeg hadde fått tak i eget utstyr. Det ble mange kvelder med kort laging etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Nå har jeg altså fått frem igjen tingene mine, og er i full gang med produksjonen her hjemme. Jeg elsker de kveldene som bare flyr av sted. Jeg får bare konsentrere meg om disse detaljene, og kan glemme alt som er vanskelig i livet.

Jeg ante ikke at jeg var kreativ. Det kom veldig overaskende på meg. Men jeg klarer det veldig fint, og jeg har min egen stil. Jeg liker å lage kortene på en fin og enkel måte. Jeg tar ikke på så altfor masse pynt, men har en enkel stil. Jeg kommer til å kose meg med denne hobbyen gjennom høsten og vinteren. Det er virkelig veldig gøy! 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg