Speilet er kommet i hus!

Så er speilet kommet på plass her hjemme! Jeg ser meg i det hver eneste dag. Eksponeringsterapi i stor grad. Det er både godt og vondt. Noen dager er det vanskeligere enn andre. Men jeg skal overvinne dette nå! Jeg har bestemt meg for å være glad i meg selv, og mitt utseende. Jeg skal være meg selv, og jeg skal bli vant til mitt eget speilbilde. Det kommer til å ta lang tid, men jeg skal overvinne dette. Jeg har forandret meg, og har ikke noen grunn til å skjemmes over eget utseende. Jeg vil vise ungene mine at vi er fine akkurat slik som vi er! Det handler om de følelsene som vi har inni oss. Jeg kommer til å ha dager hvor jeg skulle ønske speilet ikke var der. Men jeg skal ikke gi meg. Faktisk ser jeg meg i speilet hver gang jeg kommer ut av soverommet mitt!

Jeg har forandret meg veldig mye de siste årene. Jeg vet at det vil ta tid å finne roen. Men jeg er på god vei. Det viktigste for meg det er å overvinne traumene. Få bort de stygge ordene og setningene som herjer med meg .  Jeg kommer til å felle noen tårer underveis, men det går bra. Jeg er veldig sikker på at dette er riktig for meg. Jeg tar problemet ved roten, og jobber meg gjennom det. Nå er jeg sterk nok til å bekjempe dette. Det er jeg faktisk veldig stolt over. Nå skal jeg finne roen foran speilet. Se meg selv i øynene, og være god mot meg selv. Det fortjener jeg nemlig! Jeg skal jage vekk de vonde tankene som kommer! Livet forandrer seg heldigvis, og jeg er endelig i stand til å ta tak i mange ting. 

Jeg vet at jeg ikke er alene. Der finnes veldig mange mennesker der ute som har det likt som meg når det gjelder kropp og selvbilde. Jeg forsøker å prate åpent om dette temaet. Rett og slett fordi jeg ønsker å være en stemme for de som ikke tørr snakke høyt. Altfor mange mennesker lever med et forvrengt syn på egen kropp. Vonde opplevelser har satt sine dype spor. Men jeg vil gjerne si at det er mulig å få det bedre med seg selv. Men man må erkjenne hva man sliter med først. Da kan man sakte men sikkert jobbe seg fremover igjen! Jeg har slitt med dette hele livet mitt. Jeg vet ikke om det noen gang forsvinner helt. Men jeg vet at det har blitt bedre!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg