Mestring er god medisin!

Når jeg skal få opp min selvtillit, så er det viktig for meg å oppleve mestring. Mestring gir meg påfyll av gode tanker om eget selvbilde, og min selvtillit vokser. Det gir meg stor glede, og jeg kjenner at jeg kan gjøre noe som er positivt. Det er veldig viktig å oppleve mestring i livet. For det er en faktor som er med å bygge deg opp igjen. Jeg forsøker stadig nye ting, og da er det viktig å gi seg selv oppgaver som krever litt. Man skal måtte utfordre seg selv litt, og da smaker mestring enda bedre når jobben er gjort! Jeg bruker mestring veldig aktivt i min rehabilitering. Jeg har jobbet veldig med selvtillit og selvfølelse. Det er enda ikke helt bra på disse punktene, og jeg må fortsette å jobbe. Ingenting kommer av seg selv, og jeg er aktiv. Jeg vil så gjerne ha gode tanker om meg selv. Og jeg vil vise ungene mine at mamma er glad i seg selv!

Min selvfølelse setter meg på stadige prøver. Det skal ikke så mye til før følelsene blir veldig sterke. Jeg blir veldig lei meg dersom noen misforstår meg. Jeg blir skikkelig trist, og tårene kommer lett. Rett og slett er redselen for å bli mislikt veldig sterk. Jeg vet veldig godt at ingen liker alle, og vi har ulike meninger og adferd. Så jeg vet at ikke alle kan like meg. Det er helt i orden. Men jeg blir ekstra sårbar når jeg havner i konflikter med mennesker som kjenner meg godt. For da er jeg redd for å miste. Jeg har mistet mange vennskap. Jeg har mistet kontakt med mange mennesker etter at jeg skilte meg for 5 år siden. Men jeg valgte å avslutte noen vennskap selv.

Når jeg opplever gode ting sammen med venner eller familie, så hjelper det meg til å tenke positivt. Både om meg selv, og mitt liv. Jeg legger ikke skjul på at livet inneholder mange tøffe tak. Men jammen meg har jeg det utrolig godt. Livet byr på veldig mange overraskelser! Det er jeg veldig glad og takknemlig for. Nye stier blir oppdaget. Jeg blir kjent med nye sider av meg selv. Og det skjer fordi jeg jobber meg videre. Hver eneste dag. Det gir fremgang. Det gir meg et liv!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg