Jeg baker hver søndag!

Jeg har nå en fast oppgave hver eneste søndag! Da baker jeg rundstykker som mine kjære prinser har til frokost og skolemat den neste uken! Vi bruker mormor sin oppskrift etter barnas ønske! De savnet mormors rundstykker, så da måtte jo jeg få tak i oppskrift og forsøke meg på dette. Det gikk heldigvis veldig bra, og ungene elsker dem. Jeg liker veldig godt å bake, så det er en kjekk oppgave for mamma! Det skader ikke å bake litt på en søndag. Jeg er ikke så veldig streng på den som heter hviledag, selv om vi tar litt hensyn til det. Men det er i helgene jeg tar meg tid til disse bakeøktene, og det fungerer som bare det! Det har faktisk blitt veldig koselige frokoststunder for meg og minstemann hele uken. Det er en fin start på dagene!

Jeg følger min mors oppskrift, men noen ganger putter jeg inn litt grovere mel. Men jeg tenker at det ikke er så veldig skadelig med god gjærbakst. Så lenge man spiser et variert kosthold, så kan man unne seg litt hjemmebakt. Det er faktisk ganske artig å se hvor glade de blir for å få det i matpakken sin. Jeg er veldig glad for at jeg kan ta i bruk min mors oppskrifter. Jeg tok imot masse oppskrifter da mine foreldre skulle flytte for noen år siden. Så jeg har masse oppskrifter som hun har spart på i mange år! Det er noe jeg liker å se på iblant! Jeg har en stappfull perm med oppskrifter faktisk!

Det er kjekt å bake! Jeg liker hele prosessen, og jeg elsker å se gode resultater. Når ungene mine hiver seg over de nybakte bakervarene, da blir jeg glad. Det minner meg om min barndom, og den gode bakelukten som vi ofte kom hjem til i hverdagen! Det er gode minner det! Min mor bakte så mye godt når vi var små. Jeg tror jeg har arvet litt av hennes bakeglede! Det er kjekt!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg