Pepsi Max er min store last….

Det er ganske utrolig at man kan bli så avhengig av en spesiell drikke. Jeg er har en last som er veldig vanskelig å endre på. Jeg drikker altfor mye Pepsi Max, Jeg har blitt helt avhengig av å ha med meg en egen kopp  med Pepsi Max overalt hvor jeg ferdes. Den er med i bilen, på møter og hos terapeuter. Jeg har den ved siden av meg på sofaen, eller når jeg blogger. Den er faktisk også på soverommet om natten. Det har faktisk gått litt for langt nå. Så jeg forsøker å redusere mengden. Det kan ikke nytte å forsøke å slutte helt med dette veldig kjapt. Jeg hadde nemlig helt stopp i seks måneder for litt over et år siden. Men så sprakk jeg igjen, og etterpå har det blitt bare mer og mer.

Nå kjenner jeg at det er på tide å gjøre noe med denne uvanen min. Så jeg skal forsøke å redusere mengden ganske betraktelig. Jeg skal heller ta med meg vannflaske. Så får jeg kuttet ned en del. Men det er veldig utforende for meg å få i meg nok vann i løpet av en dag. Og hvis jeg ikke drikker brus, så blir det ikke drukket noe som helst. Slik kan det ikke fortsette. Det har ikke kroppen min godt av, og jeg vil ta kontroll over mitt eget forbruk. Det skrives mye om såkalte sukkerfrie drikker, og hva de egentlig inneholder. Men det er uansett ikke bra med slike mengder som jeg driver på med, så nå skal der drikkes mer vann!

Dette blir ikke enkelt, og jeg kommer til å slite en del. Men å redusere litt må jeg få til uten de store problemene. Jeg starter i det små, og kommer til å forsøke å holde det på et mindre nivå. Jeg vet at det sikkert høres litt rart ut. Men er man avhengig, så må man fikse det litt etter litt! 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg