Jeg tvinger meg selv….

Når jeg går her hjemme alene, så havner jeg i koseklærne mine. Og jeg har virkelig vært nødt til å jobbe med meg selv de siste ukene. Jeg har mange fine klær liggende i garderoben min, og det er viktig at de brukes. Jeg har derfor regelrett tvunget meg selv til å kle meg opp litt før jeg drar ut på avtaler eller ærender. Jeg blir i mye bedre humør etter at jeg har pyntet meg litt, så det er bare tull å dra på shopping i joggebukse og fleec genser. Jeg pakker inn kroppen min i slike klær hver eneste gang jeg møter på vanskelige perioder. Da glemmer jeg ut at jeg bør pynte meg litt i hverdagen. Så jeg har tatt meg selv i nakken. Jeg skal se bra ut. Ikke for å være så veldig mote bevisst. Men fordi det faktisk er en ting som hjelper på min selvtillit og selvfølelse! Det er veldig frustrerende å hele tiden falle tilbake i gammelt spor,

Jeg er heldig som har såpass mange fine plagg i mitt skap. Jeg kan virkelig ikke klage på noen ting. Det er mer en nok muligheter til å kunne kle seg litt finere i hverdagen. Men av en eller annen grunn så kobler hjernen min dette ut når angsten og tungsinnet kommer på besøk. Det skal jeg jobbe i mot! for jeg trenger denne gode følelsen i kropp og sinn. Jeg har bruk for denne lille pynten for å kjenne meg litt finere og klar for å møte verden! Men det er veldig vanskelig. Jeg er likevel sikker på at jeg skal overvinne dette. For når jeg bestemmer meg, så er det ikke aktuelt å gi seg! Jeg skal straks ut på ærender, og har fått byttet på meg litt finere tøy! Da kom der plutselig bedre tanker inni hodet mitt, og jeg gruer meg ikke for å gå ut døren i dag!

Det er ikke meningen å være så veldig materialistisk på bloggen min. Men jeg er opptatt av denne utfordringen i mitt privatliv. Jeg må fortsette med å jobbe meg sterkere mentalt. Jobben er slett ikke ferdig! Men jeg kjemper meg videre! Og nå føler jeg meg faktisk ganske fin!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg