Når alle sliter samtidig!

Vår hverdag svinger veldig. Vi kan ha veldig gode dager, og plutselig så kommer det noen veldig vonde dager. Det gjelder for flere enn meg her i huset. Her om dagen så hadde plutselig alle sammen en veldig vanskelig dag. Forskjellige hendelser skjedde som perler på en snor. Og latter ble til gråt, sinne og frustrasjon. Slike dager er heftige og vanskelige. For selv om man er voksen, så blir man jo så veldig berørt når alvorlige ting skjer. Jeg måtte kjempe veldig hardt med meg selv. Jeg var veldig sliten i utgangspunktet, så lageret av overskudd var ikke på plass. Det ble en veldig sterk dag. Alle planer måtte avlyses fra ettermiddagen av. Det eneste som var viktig var å være mamma. Slike valg blir enkle når det stormer som verst. Da kommer min familie aller først. Jeg må forsøke å stå stødig gjennom slike dager.

Vi hjalp hverandre gjennom disse timene. Og vi kom oss jammen igjennom dem nesten like hele. På innsiden er det enda skjørt hos oss, men vi har det likevel bra nå. Det har roet seg ned igjen. Men slike dager setter dype spor i meg. Jeg blir så uendelig trist og lei meg. For det er ikke slik man skal oppleve. Jeg føler mange ganger at livet har vært urettferdig mot oss. Men det nytter så lite å tenke slike tanker. Alt jeg kan gjøre, det er å hjelpe oss alle sammen gjennom det som er vanskelig. Men jeg er bare et menneske. Og jeg har mine følelser som må bearbeides nå i etterkant. Det er viktig for meg å få snakket ut underveis. Nå kommer det en uke med høstferie, og barna skal være rundt meg hele tiden. Da må jeg jobbe med meg selv. For det kan bli intense dager for oss alle sammen!

Det vanskelige er nok det at ting skifter veldig raskt. Man vet liksom ikke når det plutselig blir for vanskelig å takle livet. Så derfor må man være på vakt hele tiden, og passe godt på. Det er slitsomt, men helt nødvendig. Trygge rammer er det eneste som hjelper oss gjennom de hardeste stormene. Vi er heldige som har hverandre. For vi kjenner det selv på kroppen, og vi skjønner hverandres kamper. Det er ofte utfordrende. Men vi sitter med en erfaring som gjør at vi kan hjelpe hverandre gjennom de verste stundene. Det er en styrke. Det skaper tillit. Vi er der for hverandre. 

Det kan ingen ta i fra oss!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg