Naken i speilet….

Å se seg selv naken i speilet er ikke det jeg liker best. Men det skjer. Og når man sliter med dårlig selvtillit og selvfølelse, så er det trasig. Men jeg har merket at det begynner å gå bedre. For jeg må gå forbi speilet mitt hver eneste morgen og kveld. Og noen ganger kaster jeg et blikk når jeg skynder meg forbi. Jeg vemmes ikke like mye lenger. Jeg blir ikke like uvel. Jeg skjemmes ikke så mye over egen kropp lenger. Det handler ikke om at kroppen er blitt mindre. Det handler faktisk om at jeg er i ferd med å godta min egen kropp. Mitt eget speilbilde. Til og med uten klær. Det har aldri skjedd før i hele mitt liv. 

Det er deilig. Det er befriende. Det er faktisk veldig overveldende. For det har vært en hard kamp etter at speilet kom inn i huset mitt. Men jeg har klart å godta det. Eksponeringsterapien hjelper, og jeg gjør fremskritt! Det har blitt en del tårer underveis disse ukene, men jammen meg klarer jeg å smile litt også! Det blir garantert flere vonde opplevelser i blant, men jeg tror den verste speil skrekken er overvunnet. Det føles veldig deilig, og som en veldig stor seier i min private kamp for en god hverdag!

Jeg ser meg i speilet hver eneste dag. Jeg snakker godt til meg selv. Noen dager tror jeg ikke på meg selv i det hele tatt. Mens andre dager så smiler jeg faktisk til meg selv, og er glad. Det hadde jeg aldri trodd i hele mitt liv! Men det beviser for meg at det er mulig å få til en endring dersom man ønsker det sterkt nok. Det koster meg tårer i blant, men seieren er veldig sterk og god! Nå tørr jeg å se meg i speilet på vei til sengen om kvelden. Og jeg vemmes ikke. Jeg gråter ikke lenger. Jeg kan til og med ta i magen min, og tenke at den er en del av et levd liv. 

Det er godt å være i starten av et nytt vennskap. At jeg skulle betegne kroppen min som en venn, det hadde jeg ikke trodd. Men denne kroppen har levd livet sammen med meg. Og det skal den fortsette med. Jeg kan ikke hate den. Jeg kan ikke vemmes over den. Det er meg. Det er befriende å endelig kjenne at vi er venner….

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg