Gamle valg biter meg i baken!

Noen valg kommer stadig tilbake til meg. Rett og slett fordi noen valg ble veldig skjebnesvangre for meg. Og jeg blir stadig påminnet om hvor rart mange mennesker syns at det var når jeg valgte slik som jeg gjorde. Det er ikke noe godt å bli minnet på. Faktisk så gjør det veldig vondt. For jeg angrer veldig på mange valg, og jeg kan ikke gå tilbake for å fikse på de nå. Jeg må leve med at livet ble slik som det ble. Det eneste jeg kan gjøre, det er å passe på at fremtiden blir bra for oss alle sammen. Så ikke minn meg så ofte på alle de valgene som gikk skeis. Da sender du meg bare tilbake til de vonde følelsene. Det tror jeg ikke du unner meg egentlig.

Men jeg forstår at mange stusser over mine valg. Jeg var veldig ung da jeg tok mine mest skjebnesvangre valg. Og jeg var uten selvtillit og selvfølelse. Da velger man veldig ofte det som er galt. For man ser ikke selv hva som skjer rundt seg selv. Og man tror at ydmykelser og trakassering er noe som man bare må godta. Jeg skulle veldig gjerne ha valgt veldig annerledes på mange områder. Men jeg er veldig glad for at jeg valgte å bli mamma. Det overvinner alt det som er vondt og vanskelig. Jeg vet at det er den viktigste oppgaven jeg har i livet mitt.

Jeg prater åpent om min fortid. Men ikke minn meg på alt som har gått feil. Støtt meg heller i min ferd her og nå. For jeg straffer meg selv nok for de valgene jeg tok. Jeg trenger faktisk ikke å få høre fra dere hvor dum jeg var! Det vet jeg veldig godt selv. Min historie er full av ulike faktorer som jeg ikke kan forklare her. Så det er ikke så enkelt som man tror. Jeg forsøker å jobbe meg selv fremover! Jeg blir glad hvis man kan fokusere mest på det, og ikke gi meg mer skyldfølelse for at jeg stod i marerittet så altfor lenge!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg