Nå skal skjørtene brukes!

Jeg har mange klær i skapet mitt. Noen av dem bruker jeg nesten aldri, men likevel klarer jeg ikke å kaste dem. Jeg har en hel del skjørt som jeg nesten aldri går med. Jeg vet ikke helt hva som er årsaken, men jeg tror det henger sammen med min mangel på feminitet. Det er liksom så veldig “damete” å gå med skjørt. Men nå må jeg virkelig ta meg sammen på dette området. Jeg kan ikke la alle disse fine skjørtene bare ligge i skuffen min fremover. Det er dumt, og svært lite økonomisk. Jeg må jo bruke det som jeg faktisk allerede har! Så nå er jeg i ferd med å ta grep.

Nå er det frem med tykke strømpebukser, og på med skjørt! Her skal det pyntes litt på en sliten skrott! Jeg håper at jeg kan bli mer komfortabel med skjørt og kjoler. For jeg har veldig masse fint, men jeg sverger nesten alltid til bukser. Jeg mangler liksom den tryggheten på at jeg være fin i kjoler og skjørt. Det er slike små ting som jeg må jobbe meg tryggere på. Detaljer som gjør at jeg prater meg selv nord og ned, må lukes vekk. For jeg har lov til å kle meg fint! Jeg er så lei den ekle stemmen inni hodet mitt som holder meg tilbake! Den stemmen som minner meg på at jeg er både stygg og feit! Den skal jages vekk!

Akkurat nå er jeg faktisk min verste fiende. For jeg lar meg selv bli snakket ned av gamle minner inni hodet mitt. Ord som har fortalt meg at jeg er stygg. At jeg ikke er noe å samle på. At jeg bør se meg lenge i speilet, og innse hvor ekkel og stygg jeg er. Disse ordene og setningene som hodet mitt ikke vil glemme. De er vonde å leve med. Jeg vil ikke ha dem i livet mitt lenger! Så jeg skal derfor jage dem vekk. Jeg skal vise meg selv at jeg er fin! Jeg skal pynte meg, og være stolt over meg selv. For jeg skal reise meg, og gå vekk fra de vonde ordene. De tilhører fortiden.

Det er en hard kamp. Men jeg skal vinne. Jeg skal kle meg opp litt i hverdagen, og ikke gjemme meg bort. For jeg er ikke stygg, feit eller ekkel! Jeg er meg, og jeg er bra nok! 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg