Høstværet herjer med kroppen min!

Høsten er en fin tid. Men den er også en ganske vanskelig tid for kroppen min. Revmatismen blusser veldig opp, og det medfører en hel del smerter. Det har jo vært masse værskifter de siste ukene, og det merkes på kroppen min. Det gjelder å holde seg god og varm fremover. Jeg er heldigvis bedre forberedt denne høsten og vinteren. For jeg vet at det er viktig å passe på seg selv. Når man lever med kroniske sykdommer, så må man finne løsninger som hjelper i hverdagen. De siste ukene har jeg ikke vært så veldig flink med trening, men det må jeg i gang igjen med nå!

Det er selvfølgelig litt kjedelig å slite med slike smerter hver eneste dag. Men jeg har akseptert at sykdommene er kommet, og jeg må ta hensyn til dem i min hverdag. Jeg er ikke i opposisjon mot sykdommene lenger. Nå er mitt fokus å ha en så god hverdag som overhodet mulig! Jeg har jo veldig mange år igjen å leve, og de skal være så gode som mulig! Jeg liker ikke å tenke begrensninger, men det må jeg gjøre. Det er ikke alt jeg klarer å være med på. Men jammen er jeg aktiv likevel! Når jeg danser Linedance hver mandag kveld, så er det kjempegøy! Kroppen streiker litt etterpå, men jammen er det veldig god trim!

Så jeg pakker meg selv inn i ull og fleec. Det gir meg i hvert fall en del varme, og jeg kommer meg gjennom dagene. Det verste er jo å fryse. Jeg sliter aller mest med den kulden som kommer i kroppen min etter trening. Så jeg merker at det hindrer meg litt. Jeg gruer meg liksom til å fryse resten av dagen etter en treningsøkt! Høsten skal fylles opp med mange avtaler, og da må jeg trene slik at kroppen ikke streiker for mye!

Vi blogges! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg