Jeg vil være MEG!

Jeg levde med en maske i så altfor mange år. Jeg latet som om alt gikk fint. Jeg lot folk tro at livet mitt gikk greit, og at alt var på stell. Men det var bare et evig kaos innvendig. Jeg var en skygge av meg selv. Til slutt var der ingenting igjen. Jeg bare eksisterte. Takket være ungene mine, så fant jeg krefter nok til å holde ut. Men jeg kjenner på en stor sorg. Ingen mennesker skal måtte føle at de ikke kan være seg selv! Jeg lot meg kue, og jeg lot meg selv bli ødelagt. Det er vanskelig å se tilbake på den tiden av livet mitt. Så altfor mange år av livet mitt som ble ødelagt. Jeg har mistet så uendelig mange muligheter.

Nå er jeg i ferd med å bygge opp igjen meg selv. Og denne gangen vil jeg være MEG! Jeg vil ikke være en kopi. Jeg vil være ekte og ærlig. For det fortjener jeg! Når man skal bygge seg opp igjen etter en slik fortid, så må man ta veldig små steg. For det er lett å miste motet. Veien tilbake har vært veldig lang å gå. Men jeg er så heldig at jeg går den sammen med noen. Jeg får masse omsorg og støtte underveis. Jeg vet at det er vanskelig for andre å skjønne omfanget av mine utfordringer. Men jeg måtte begynne helt på nytt!

Å være mamma har faktisk reddet meg! Rett og slett fordi prinsene mine gjør at jeg aldri gir opp! Uansett hvor vanskelig og tungt dette er, så gjør ungene mine det verd det. For jeg skal være en god mamma for mine barn! Det er min viktigste oppgave i livet, og det gir meg pågangsmot! Når jeg har mine aller tyngste stunder, så ser jeg på ungene mine. Da finner jeg nye krefter, og jeg kjemper meg videre! Men det er mange ganger jeg virkelig har lurt på om dette kommer til å bli bra igjen. Heldigvis så har jeg masse kjærlighet rundt meg.

Kjærlighet heler åpne sår. Den gir meg næring til å bli hel. Jeg vet at det er helt avgjørende for meg. Når man har en sjel som er såret, så trenger man å leve i en trygghet som favner vidt. Jeg vil være meg selv på godt og vondt! Jeg skal komme meg gjennom livet. Med mine åpne sår, og med mine arr. Jeg skal være meg, og jeg håper at mange vil følge meg videre! Jeg trenger faktisk all den støtte som jeg kan få!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg