Å leve med kroniske sykdommer!

Jeg har en hel rekke med kroniske sykdommer. Det er ganske utfordrende for meg å takle. Jeg har jo visst om dette en hel stund nå, men det er likevel ganske vanskelig i blant. For når man kommer til den ene legekontrollen etter den andre, så er det en prøvelse. Det eneste de kan si er nemlig det at sykdommene aldri forsvinner, men de vil forsøke å hjelpe meg best mulig gjennom smertene som følger med sykdommen. Jeg har ikke noen livstruende sykdommer. Det er godt å vite at livet mitt ikke er i fare på noe vis. Men det er likevel litt nedslående når man ikke kan få nok hjelp til å bekjempe problemene som dukker opp i kjølvannet av sykdommene mine.

Noen ganger blir jeg både trist og motløs. For jeg ønsker jo å være aktiv, og vil oppnå mine drømmer! Da er det ikke så veldig kjekt når man må innse at disse smertene blir man faktisk aldri kvitt. Jeg har lov til å være litt trist iblant. Det sa i hvert fall hudspesialisten til meg her om dagen. Jeg sliter med betennelse i smertekjertler under armene. Det kommer aldri til å forsvinne, og behandlingsmulighetene er få. Jeg forsøker å gjøre det som jeg kan, men medisinen har ikke vært til mye hjelp til nå. Det er veldig smertefullt, og ikke særlig lekkert heller. 

Det finnes verre ting her i verden, så jeg forsøker å ikke la dette ødelegge min hverdag altfor masse. Men når man i perioder nesten ikke kan løfte armene på grunn av  stikkende smerte, så er det slitsomt å leve med. Jeg har fått nye medisiner, så jeg skal forsøke å se et håp i det nå. Noen dager blir jeg bare veldig lei av smerter og ubehag. Jeg drømmer om å være sprek, og fri for bekymringer! Jeg vet at jeg kommer til å klare meg gjennom livet. Det nytter ikke å gi opp! Det er bare litt mye dritt av og til! 

Det må være lov å være litt trist iblant!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg