Ditt iskalde blikk dreper meg ikke!

Det hender jeg får iskalde blikk rettet mot meg. Blikk som virker som et sleggeslag mot hodet mitt. Når man ser at mennesker man tidligere kjente forsøker å såre deg med vilje. Da er det klart at man får en reaksjon i etterkant. Det er ikke noe jeg unner min verste fiende. Men jeg vil gjerne si noe til disse menneskene som forsøker å skremme meg: Ditt iskalde blikk dreper meg ikke! Jeg forsvinner ikke selv om du sårer meg, og oppfører deg utrolig dårlig! Jeg kommer meg videre i livet uten disse menneskene. Men jeg vil at du skal tenke over en spesiell ting. Å gjøre dette mens mine barn ser på, det er direkte uverdig og skammelig! Barna trenger ikke bli utsatt for slike opplevelser på handletur med mamma!

Jeg tåler veldig mye. Egentlig altfor mye. Men jeg ønsker å fortelle dette til alle dere som leser min blogg. Livet er ikke så enkelt, og der finnes tydeligvis mennesker som ikke vil meg noe godt. Det gjør meg trist, men jeg vet at jeg kan ikke endre på dette. Min fortid skal ikke få hindre min fremtid! Jeg retter derfor ryggen, og går med nesen i sky når jeg møter disse menneskene. Jeg smiler iblant, og sier hei ! For det skal ikke være jeg som oppfører meg uhøflig! Jeg vil være et godt forbilde for mine barn, og jeg er i utgangspunktet blid og hyggelig mot alle jeg møter på min vei!

Heldigvis får jeg uendelig mange flere smil og klemmer enn iskalde blikk! Det er godt å se at fremtiden kommer til å bli lys for oss her på Sørlandet. Men jeg vet aldri hva som møter meg når jeg møter en person fra min tidligere hjemby. Noen ganger skjer det vonde opplevelser. Det er slik som skjer i min verden. Jeg tror at åpenhet rundt dette kanskje gjør det vanskeligere å oppføre seg slik! Jeg har innsett for lenge siden at jeg ikke er venn med alle. Men man kan likevel vise vanlig høflighet når man ses i sentrum!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg