Jeg trenger å være alene!

Jeg har en ektemann som jobber borte fra hjemmet alle ukedagene. Jeg trives med det. Det reagerer ganske mange på. For man tror liksom at det aller beste ville være å leve sammen hver eneste dag. Men for oss fungerer det utmerket med den ordningen som vi har per i dag. Jeg klarer meg fint sammen med ungene alene i hverdagen. Dette var en del av pakken når vi flyttet ned hit til Mandal. Man kan ikke forvente at man skal endre på alt i livet selv om man blir samboer og får familie. Det som er viktigst er at man er enig, og at det ikke er et diskusjonstema som stadig dukker opp i hjemmet. Vi snakket om dette lenge før vi flyttet sammen, og ble gift.

Jeg har et stort behov for å være alene. Jeg trenger å teste meg selv litt, og oppleve at jeg mestrer ting helt selv. Jeg gikk rett inn i et forhold som 15 åring, og har aldri hatt en ungdomstid som student eller singel. Det var derfor viktig for meg å være selvstendig når jeg skilte meg i 2012. Jeg ville gjøre meg selv sterk og sikker. Jeg ville mestre ting på egenhånd, og klare det aller meste selv. Det har vært noen harde perioder etter skilsmissen. Men jeg har alltid jobbet meg videre. når jeg så fikk kjæreste igjen, så ville jeg likevel fortsette med min reise. Jeg trengte å finne meg selv. Finne ut hvem jeg egentlig var, og hva som jeg kunne få til selv. Heldigvis hadde min kjære full forståelse for dette, og har støttet meg hele tiden.

Gleden er stor når helgen kommer, og min kjære mann kommer hjem igjen! Da blomstrer atter en gang kjærligheten, og vi er glade for å tilbringe tid sammen. Den gløden håper jeg aldri forsvinner! Vi har funnet vår måte sammen. Begge er enige om den veien vi går. Selv om vi er alene rent fysisk mange timer i uken, så er vi likevel sammen i hjerte og sjel. Begge to trenger den tiden. Så kan vi gi masse til hverandre når vi endelig er sammen igjen!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg