Tryggheten gjør at jeg stråler!

Jeg har den siste tiden fått flere tilbakemeldinger på at jeg stråler! Det er utrolig hyggelig å få slike tilbakemeldinger fra Dere som følger meg her på bloggen og sosiale medier. Jeg takker og bukker! Veldig kjekt for meg å høre at Dere ser jeg har det fint. Det er en viktig nøkkel til min fremgang. Det heter trygghet. Jeg lever veldig godt sammen med min ektemann og mine barn her i Mandal. Vi har etablert en trygg og solid base for oss alle sammen. Det er utrolig viktig å ha dette fundamentet klart når man jobber seg gjennom traumer. Jeg har funnet en større ro i meg selv på grunn av denne tryggheten. Gjennom kjærlighet og respekt så har tryggheten blitt etablert.

Jeg er tryggere i meg selv. Det har og er en prosess. Jeg kommer ikke umiddelbart i mål med denne prosessen. Men jeg har jobbet meg såpass langt frem at det er tydelige resultater. Det er viktig for meg å utvide min horisont etter hvert som tryggheten i meg selv øker. Da kan jeg utvikle mine egne ferdigheter, og bruke meg selv som en ressurs i samfunnet. Men jeg må ta det i mitt eget tempo. Det er viktig med små steg om gangen. Noen ganger må jeg ta noen steg tilbake for  finne igjen tryggheten. Det er en viktig lærdom. Men jeg kjenner meg selv på en helt annen måte nå enn tidligere. Nå er innholdet i meg selv så mye mer oversiktlig og godtatt. Jeg vet mer hva jeg er god på, og hva som jeg må jobbe mer med.

Jeg kjenner på en dyp takknemlighet og glede! Det er veldig stort for meg å endelig føle meg ganske trygg. Jeg vet at jeg kan få til mye mer i fremtiden. Men jeg må jobbe meg sakte fremover. Jeg må finne mine muligheter sammen med mine nærmeste. Det aller viktigste for meg er den trygge basen som vi har laget sammen. Det hjelper oss alle sammen gjennom livet. Det er å dekke de vanlige behovene som vi alle sammen har. Men hos oss må de være enda tydeligere og enkle å forstå. Her tenker vi stabilisering i alle ledd. Da kommer fremgangen. Da opplever jeg trygghet. Da vokser jeg. Og da stråler jeg faktisk!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg