Når usikkerheten kommer snikende…

Det hender at jeg blir usikker på meg selv. Der kommer mange tanker inni hodet mitt på en gang. Kommer jeg til å mestre denne situasjonen? Vil de andre menneskene like meg? Har jeg det som trengs for å kunne lykkes? Vil jeg noen gang oppnå mine mål? Er jeg helt på jordet, eller er det realistiske mål? Jeg skulle veldig gjerne ønsket at disse tankene ikke kom så ofte som det dem faktisk gjør. Men slik er vi nå skrudd sammen. Der kommer stunder hvor man ikke føler at man strekker til. Usikkerhet kan man takle på mange måter. Jeg har bestemt meg for at den skal ikke få vinne over mine ambisjoner og ønsker!

Jeg starter med å trekke pusten. Ta ett eller flere pusteøvelser for å komme i vater igjen. Jeg tar frem de verktøyene som jeg har. For jeg nekter å la usikkerhet og angst få ødelegge min hverdag. Jeg må kanskje gjøre ting litt annerledes enn andre, men jeg klarer det til slutt. Jeg må planlegge mer detaljert, og ha det veldig oversiktlig rundt meg. Da vet jeg hva som er i vente, og jeg kan forberede meg mentalt på dette i god tid. Når jeg gruer meg veldig til en reise eller et møte, så jobber jeg meg gjennom det mentalt på forhånd. Jeg beroliger meg selv, og finner roen inni meg atter en gang.

Jeg vet at jeg kan være en ressurs! Det har kommet så uendelig mange fine tilbakemeldinger som jeg kan lese når jeg trenger en oppmuntring. Jeg bruker de tilbakemeldingene veldig aktivt. Når jeg trenger å minne meg selv om mine evner og talent, ja da leser jeg meldingene deres på nytt! Det gir meg en trygghet på at jeg faktisk gjør noe riktig. Da kan jeg jage usikkerheten på dør, og fortsette med det som jeg hadde planlagt. Jeg har blitt mye flinkere til å finne årsaken i min usikkerhet. Ved å erkjenne kjernen i problemet, så har det blitt mindre skummelt for min del. Da klarer jeg å legge det til side, og fortsette på den jobben som jeg har begynt på!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg