Jeg velger ikke alle kampene selv!

Jeg legger ikke skjul på at det kan være svært utfordrende og vanskelig når traumene herjer med oss. Når triggere setter angst, uro og utagering i sving, så kan det være svært tøft iblant. Det er ikke alle kampene jeg velger selv. Noen ganger kommer de rått og brutalt, og alt annet må legges til siden. Det er viktig å stå i det, og være tilstede. Hjelpe og forklare så godt man bare kan. Bevare roen selv om skjellsordene hagler, og sårende kommentarer kommer som perler på en snor. Jeg må gjøre denne jobben. Jeg må hjelpe. Det er en selvfølge for meg å gjøre det, men det betyr ikke at det ikke er sårende eller vanskelig. Jeg er svært sliten iblant, og det har sin grunn.

Å leve med traumer er vanskelig i perioder. Der er ting som må bearbeides, og det blir en del tårer. Jeg vet at vi kommer oss videre, men veien er noen ganger svært vanskelig å gå. Det føles iblant som om man ikke kommer seg fremover. Men vi gjør det, og vi kommer til å klare det til slutt. Jeg snakker om dette fordi jeg ønsker å belyse traumebasert oppdragelse. Jeg er nødt til å tenke annerledes enn andre foreldre på visse områder. Med ekstra fokus på stabilitet, trygghet og kjærlighet. Jeg har vært heldig, og fått lære veldig mye gjennom årenes løp. Jeg er veldig glad for at der finnes gode kurs og masse informasjon om dette temaet.

Noen ganger glir dagene veldig lett og greit her hjemme. Andre ganger må jeg faktisk legge vekk alt annet, og kun fokusere på familien. Jeg har lært meg til å leve slik, og vi er blitt et godt team her hjemme. Vi kommer oss gjennom de stormene som kommer mot oss. Det kan røyne på i perioder, men vi står sterkt sammen likevel. For vi forstår hverandre så altfor godt. Vi har opplevd traumer sammen, og vi skal jobbe oss gjennom dem sammen. 

Det kommer til å ende bra!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg