Jeg skjuler kroppen min!

Jeg ble sittende her om kvelden og se på et program om kroppen vår på NRK. Det fikk meg til å tenke over mitt eget forhold til egen kropp. Jeg kjente meg igjen i noen av de problemstillingene som ble tatt opp i programmet. Og jeg satt igjen med mange tanker i hodet mitt etterpå. Men en av de tingene som jeg virkelig fant ut, det er at jeg skjuler kroppen min så godt som jeg bare kan. Jeg har en veldig tendens til å velge klær som er litt for store, og jeg viser minimalt med hud. Jeg skjuler hud og hals med store skjerf, eller så har jeg klær som ikke viser hud. Det fikk meg til å tenke litt mer på hvorfor jeg kler meg slik nå. 

Jeg kom frem til at jeg ikke ville ha det slik som det var i en periode for mange år siden. Da brydde jeg meg ikke noen ting om klærne var litt vel utringede. Jeg har sett bilder, og jeg gremmes noe helt forferdelig over meg selv. I tillegg så har mine egne komplekser i forhold til kroppen overtatt styringen i klesvalg. Jeg har gamle ord og setninger i hodet mitt fortsatt, og jeg fortjener liksom ikke å føle meg fin. Og jeg har blitt veldig var på å vise hud. For jeg tror det liksom er best å skjule den mest mulig. 

Jeg kommer ikke til å forandre noe drastisk. Men jeg må virkelig jobbe videre med dette. Det er ikke farlig å vise litt hud av og til. Det er ikke farlig å vise litt av det jeg har. Men jeg skal likevel føle meg vel. Jeg er en voksen dame, og kler meg jo litt deretter. Det ville ikke se bra ut med en løssluppet stil! Men det gjør ingenting om jeg har litt utringning iblant. Jeg trenger ikke alltid pakke meg inn for å beskytte meg selv. Jeg tenker at det er fint at NRK lager et program hvor man får litt ettertanke. Kropp er og blir en utfordring for veldig mange mennesker.

Jeg må eie kroppen min! Jeg må være glad i det som jeg har, og ikke skjemmes over eget utseende. Min kropp er som den er, og jeg skal leve resten av livet med den. Da må jeg ta tilbake kontrollen, og ikke la kompleksene få styre alt for mye!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg