Velvære gjør meg glad!

Jeg tar bedre vare på meg selv. Jeg er blitt interessert i klær og mote. Jeg sminker meg litt mer enn tidligere. Jeg varierer antrekkene mine, og tenker over hvordan jeg kler meg. Jeg bryr meg mer om eget utseende. Det er en fremgang etter år med joggedress og lite fokus på velvære. Jeg merker at jeg er i bedre humør. Jeg føler meg mer selvsikker, og jeg tørr så mye mer nå enn før. Det er deilig å ta godt vare på seg selv! Man skal ikke undervurdere den effekten velvære har på kropp og sjel. Jeg kjenner at det gir meg en god følelse når jeg steller bedre med meg selv! Jeg kan ikke nekte for at det er på høy tid å tenke over slike ting. Jeg har hatt et liv med mange tøffe perioder, og det merkes på kroppen min.

Jeg lever med revmatisme, og psykisk diagnose. Min hverdag er til tider veldig vanskelig. Jeg har kroniske smerter i hele kroppen, og den mentale helsen svinger. Da er det viktig å være i fred med seg selv. Det gjelder også hvordan man tar vare på egen kropp og eget utseende. Jeg trenger å pleie meg selv på en fin måte. Være litt ekstra god mot seg selv, og gi seg selv oppmuntringer underveis. Når jeg kler meg litt opp, eller tar på sminke. så stiger selvtilliten og selvfølelsen. Jeg ser liksom en annen person i speilet. En person som er fin, smilende og oppegående. Som er klar til å mestre livet. Jeg trenger den ekstra påminnelsen om at jeg faktisk er bra nok!

Jeg blir aldri en jåledukke! Men nå skal jeg kose meg med litt egenpleie fremover. Kanskje våger jeg å bruke en leppestift etter hvert også. Jeg har lov til å dulle med meg selv. Den stemmen inni meg som forsøker å stoppe meg, skal holde munnen sin lukket!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg