Jeg vil jage vekk den negative stemmen!

Jeg har en vond stemme som dukker opp med jevne mellomrom! Nesten hver eneste gang jeg finner frem sminken og finklærne, så dukker denne stemmen opp. Og atter en gang kommer de stygge ordene mot meg. De ordene som forteller meg at jeg stygg. At det ikke er vits i å pynte seg, for det kommer ikke til å hjelpe noen ting likevel! At uansett hvor mye jeg forsøker å bli fin, så vil jeg aldri lykkes. For jeg er stygg. Jeg vil så inderlig gjerne at denne stemmen skal forsvinne. For det er ikke en del av livet mitt lenger i det hele tatt. Men likevel kommer den på besøk, og plager meg. 

Jeg vet at den er der. Traumene mine har plantet det fast i hjernen min. Jeg har hørt det så ufattelig mange ganger i fortiden min, så hjernen min minner meg på det nesten daglig. Jeg har lært meg til å overse denne stemmen. Jeg forsøker å kle meg opp mer enn tidligere, og jeg har begynt å bruke litt mer sminke i hverdagen. Jeg har til og med brukt leppestift. Det er ikke vanlig for meg. Men jeg har lyst til å pynte meg mer enn tidligere. Jeg føler meg bedre når utsiden skinner litt, og jeg trenger den hjelpen som et velstelt ytre faktisk gir!

Men så er det denne forbaskede stemmen. Jeg håper den blir svakere enn det som er tilfelle nå. Men jeg vet at det ikke vil skje uten kamp. Jeg må vise kroppen og hjernen min at jeg faktisk fortjener å pynte meg litt! Jeg må gi meg selv tillatelse til å føle meg fin. Det er vanskeligere enn det høres ut. Jeg jobber beinhardt med meg selv i lange perioder. Jeg er inne i en god periode nå, og forsøker å kose meg med mote og velvære. Men jeg jager stadig vekk den vonde stemmen som forsøker å hindre meg! 

Jeg vet inderlig godt hvor denne stemmen kommer fra. Men det er heldigvis et tilbakelagt stadium i livet mitt. Jeg vet at jeg kan kose meg nå, og slappe av. Jeg trenger ikke være redd eller engstelig. Men jeg er likevel ikke helt trygg på min egen selvfølelse. Jeg må fortsette med jobben gjennom hele livet. Skadene er store, og det gjør meg trist. Men jeg skal ta kverken på den vonde stemmen! Jeg skal pynte meg når jeg ønsker det, og sminke meg hvis jeg ønsker det! Det kan ingen andre bestemme!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg