Jeg blir rørt av tilliten!

Jeg har noen ganger samtaler med enkeltpersoner. Det hender at mennesker ber om en prat med meg på tomannshånd. Jeg blir helt rørt over den tilliten som blir meg vist. Jeg forsøker å hjelpe etter beste evne, og gi dem råd og hjelp til sin ferd i livet. Jeg kan ikke fikse alle tingene for dem, men jeg kan lytte og gi noen råd på veien. Det er stort for meg at enkeltmennesker viser meg en slik tillit, og velger å betro seg til meg. Det forteller meg at jeg kan hjelpe litt med det lille jeg har. Jeg kan være et medmenneske. Det gjør jeg med glede. Noen ganger føler jeg kanskje at jeg ikke strekker til. Men jeg vil veldig gjerne gi en hånd til den som trenger det.

Samtidig må jeg beskytte meg selv litt underveis. Jeg er jo i egne prosesser, så det er viktig å skille disse tingene. Men jeg er glad for at jeg kan være til støtte og hjelp. Det gir livet en ekstra mening, og jeg føler meg verdifull for andre mennesker. Vi har så mange mennesker rundt oss som sliter i det skjulte. Men vi kan bry oss litt, og være en som lytter. Det er viktig å ta det i de porsjonene som er overkommelig for begge parter. Men jeg har tro på at det hjelper at noen lytter. Det er jo ikke sikkert at jeg har svaret. Men sammen kan vi jobbe oss mot en løsning. Jeg er i hvert fall veldig bevisst på dette. Jeg sier ja til å snakke sammen, men jeg setter grenser for egen innsats også.

Vi trenger hverandre! Det er veldig viktig at man ikke glemmer den effekten som vennskap gir. Jeg gir av meg selv, og jeg opplever å få masse varme igjen. Det er viktig for meg å være en venn. Jeg vet hvordan det føles å bære ting alene, og jeg unner ingen den følelsen. Noen ganger må man kunne ta i mot vonde ting. Det kan være vanskelig å takle, men jeg vil likevel hjelpe så godt som jeg bare kan!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg