Hvem er jeg nå?

Jeg ser på bilder av meg selv. Velkledd og sminket. Med leppestift. Smilende og glad. Ser ut som jeg fikser denne verden. Hvem er dette egentlig? Er det virkelig MEG? Har jeg faktisk våget å sminke meg? Jeg har faktisk tatt på meg leppestift, og det er ikke lenge siden det var helt utenkelig å gjøre. Hva i huleste er det som skjer med meg? Og jeg kan se øyne som stråler mot meg. Smil som er ekte og naturlige. Jeg lurer på hva som skjer med meg. For det er faktisk mine bilder. Jeg har selv tatt dem med selfiestang i min egen hage. Men jeg skjønner liksom ikke at det faktisk er meg!

Jeg har faktisk trosset den vonde stemmen som snakker meg ned. Den stemmen som sier at jeg ikke har lov til å pynte meg. Den stemmen som virkelig forsøker å holde meg tilbake. Jeg har bedt den om å holde munn! Og jeg må innrømme at jeg faktisk føler meg veldig fin! Jeg kan ikke huske siste gangen jeg har tenkt slik når jeg ser på bilder av meg selv! For jeg føler faktisk at i det øyeblikket jeg så meg selv i speilet med sminke og leppestift, så forandret noe seg inni meg! Jeg så faktisk en KVINNE! En kvinne som VÅGER!

Jeg må erkjenne en ting. Jeg elsker det! Jeg digger at jeg føler meg fin, og jeg koser meg faktisk. Det er så nytt og uvirkelig for min egen del. For jeg har virkelig ikke kjent på en slik glede og tilfredshet over egen kropp før. Jeg vet veldig godt at ikke alle liker meg uansett, slik er livet. Og det kan godt hende folk mener jeg er gal som skriver slikt om meg selv. Men jeg gidder ikke å bry meg om alt det som er negativ akkurat nå! For jeg er glad, og det skal ingen få ta i fra meg! Jeg føler meg fin, og da skal jeg nyte det!

Jeg har hatt nok dager i mitt liv hvor jeg har hatt det fælt. De kommer de dagene også. Derfor skal jeg kose meg mens det føles godt å være meg!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg