#Metoo har rystet verden!

#Metoo har virkelig brettet ut et omfang av trakassering og overgrep som har rystet verden. Det har kommet frem så uendelig mange historier fra private og offentlige personer over hele verden. Jeg var en av dem som var med og fortalte litt om min egen historie, og jeg angrer ikke på det. Jeg mener nemlig at det er veldig viktig at det kommer frem i lyset, og man virkelig kan se omfanget av et samfunnsproblem. Det er helt nødvendig å ta frem alle vinkler av denne problemstillingen. Vi må ta det med roten, og det kreves en holdningsendring i samfunnet. Det er helt vanvittig å lese alt det som har kommet frem i kjølvannet av #Metoo. Det setter spor når flere hundre kvinner står fram sammen i fra skuespilleryrket. 

Hver enkelt menneske har sin egen opplevelse. Det oppleves ulikt, og man har forskjellige reaksjoner i etterkant. Men samtlige har en ting til felles. Våre intime grenser har blitt brutt, og vi har blitt behandlet på en forferdelig måte! Jeg kjenner på en lettelse over å ikke være alene, men samtidig en tristhet fordi vi er så altfor mange. Det er en rar miks av følelser som har kommet hos meg den siste tiden. For det skaper et samhold, men likevel så føler jeg at det er så altfor mange personer som sliter med disse tingene. Og jeg kjenner på en fortvilelse over de elendige holdningene som finnes ute blant befolkningen. Det er utrolig skremmende å høre på gjerningspersoner som ikke forstår alvoret i situasjonen.

#Metoo har vært veldig viktig! Jeg er takknemlig for at vi fikk en mulighet til å stå sammen om dette. Men vi må ikke glemme det igjen, og skyve problemet foran oss. Nå er det utrolig viktig at vi jobber frem en holdningsendring, og slår hardt med på de episodene som skjer fremover. For det kan ikke nytte å være naiv i dette. Det kommer til å skje igjen. Jeg vet hvor stor skade det kan påføre et menneske, og jeg ønsker ikke at andre skal oppleve lignende situasjoner som meg selv. Derfor vil jeg være åpen, og jeg vil kjempe for et samfunn som viser respekt til enkeltmennesket! Der er kun en person som er sjef over egen kropp! Det er deg selv! Ingen andre kan berøre eller ta seg til rette på din kropp!

Jeg håper at #Metoo ikke blir glemt! Jeg håper at vi kan jobbe med dette fremover, og ha fokuset på holdningsendringer. Det må ha stort fokus i skolene, og det må snakkes veldig åpent om disse tingene. Man kan ikke forsøke å skjule det. Det hjelper ikke. Jeg vet at det er krevende å stå frem i en slik aksjon som #Metoo. Men vi er med på  synligjøre et alvorlig problem som ikke må glemmes! Det skal være skamfullt å være en overgriper! Man skal ikke ta seg til rette på andres kropp! 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg