Åpenhet gir meg en frihetsfølelse!

Jeg holdt min situasjon hemmelig i veldig lang tid. Det var egentlig ingen som visste hva som skjedde i mitt private liv. Det var en teaterforestilling med uendelig mange akter. Det tok liksom aldri slutt. Jeg lot som at alt gikk fint. Men der var heldigvis noen mennesker som gjennomskuet meg, og som våget å konfrontere meg med det. Det fikk meg heldigvis til å tenke, og til å ta et viktig valg. Det reddet oss. Jeg har merket meg at jeg føler meg å uendelig mye friere nå enn tidligere. Når jeg har valgt åpenhet, så trenger jeg ikke å skjule meg selv så veldig. Jeg verner selvfølgelig om det som er aller mest privat, men har likevel en frihet til å snakke om det jeg har behov for.

Jeg er fortsatt i terapi, og det kommer nok til å vare ganske lenge. Jeg trenger profesjonell hjelp til å sortere tanker og følelser. Det skjemmes jeg ikke over! For jeg vet at min historie er lang og smertefull. Det ville vært veldig rart dersom jeg ikke hadde behov for faglig hjelp etter en slik opplevelse. Jeg føler meg trygg på at min fremgang vil fortsette. Men jeg må få føle meg fri! Jeg må få lov til å være meg selv fullt og helt. Jeg har et stort behov for å dele. Jeg kan egentlig ikke forklare det. Det er bare slik det føles inni hjertet mitt. Jeg vil så inderlig gjerne at andre mennesker skal forstå oss som sliter med psykiske utfordringer. Jeg er et mye tryggere menneske i dag enn jeg var før. Selv om jeg har fått en psykisk diagnose som jeg må leve videre med.

Når jeg holder foredrag eller skriver på bloggen min, så føler jeg det som at jeg følger et slags kall! Jeg kjenner jo at hjertet mitt vil dette, og at magefølelsen min er veldig god. Jeg hadde ikke presset meg selv gjennom det hvis det ikke føltes riktig for meg og min familie. Det er deilig å kunne følge sitt eget ønske, og jobbe for åpenhet rundt psykisk helse!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg