Har jeg blitt en sminkedukke???

Jeg har begynt med sminke. Der har kommet hjem sminke til både øyne og lepper. Jeg bruker leppestift på en vanlig dag, og jeg liker det! Har jeg blitt en sminkedukke? En som alltid må sminke meg? Vel, alt jeg kan si er at jeg føler meg absolutt mye bedre når sminken er kommet på! Da føler jeg meg bedre, og jeg liker meg selv mye bedre. Da blir jeg liksom en kvinne som våger mye mer! Det er jo slik at man skal finne styrken sin innvendig, men det hjelper faktisk veldig mye å stelle godt med utsiden også. Jeg er blitt glad i å sminke meg, og jeg mener at det ikke er så veldig dumt. Så lenge man har et sunt og naturlig forhold til det, så er det bare fint å gi seg selv et lite push fremover!

Jeg føler meg finere nå. Jeg liker meg selv bedre i speilet. Det er en god ting. Men jeg jobber veldig mye på innsiden samtidig, og jeg merker at alt henger sammen. For jeg må gi meg selv noen verktøy for å bedre min selvfølelse. Det er viktig å stelle godt med seg selv. Da fyller man på med positive tanker om egen kropp. Jeg har et stort behov for å jobbe med disse tingene. For min selvfølelse har mange sår. Det har skjedd så uendelig mange episoder som har ødelagt deler av meg. Jeg jobber med å fikse innsiden min. Bli sterk og hel. Jeg kjenner at det krever veldig mye av meg for tiden. Når jeg tar på sminke og leppestift, så gir jeg meg selv litt mer selvtillit. Jeg føler meg vågal, og jeg elsker å være slik!

Jeg har lært meg selv å kjenne de siste årene. Det er en spennende reise! Jeg oppdager stadig vekk nye sider ved meg selv, og det gir meg positiv energi! Jeg gleder meg over de gode dagene, og jobber meg gjennom de vonde dagene! Men litt farge på leppene , så blir jeg enda mer trygg på meg selv!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg