Jeg presser meg ut av sengen!

Det er veldig fort gjort å bli værende i sengen dersom man er deprimert eller sliten. Men jeg fikk veldig fort beskjed fra min terapeut at det fikk jeg ikke holde på med! Når ungene er gått på skolen skal jeg ikke legge meg igjen i senga, men begynne dagen. Det er noen ganger veldig hardt å klare. For jeg er ofte sliten og trett. Men jeg skal komme meg i dusjen og stelle meg skikkelig hver eneste morgen uansett form. Det er har faktisk en effekt! For de få gangene jeg har sovet videre, så føles det ikke bra resten av dagen!

Jeg har vært streng med meg selv, og gitt meg selv mer velvære. Jeg tar på meg sminke for da merker jeg at hodet mitt tenker annerledes om meg selv. Det er med på å gi meg en god dag. Jeg føler meg finere, og det gir meg en positiv effekt. Jeg er helt sikker på at det kommer til å hjelpe meg videre. For jeg må jobbe veldig aktiv med eget selvbilde. Jeg kan ikke fortsette med å snakke meg selv ned. Det fortjener jeg ikke, og det er skadelig! Jeg skal ta bedre vare på meg selv fordi jeg fortjener det! Hvis ikke mamma fungerer, ja så fungerer ikke vår hverdag!

Jeg har lov til å legge meg på sofaen dersom jeg trenger en hvil i løpet av dagen. Det benytter jeg meg av, og det hjelper for min del. Jeg trenger hvile, men jeg trenger ikke å sove bort hele formiddagen! Jeg tror det er en viktig regel for meg, og mange andre. Vi trenger å komme oss i gang med dagen selv om den er mørk og vanskelig i blant! Jeg er glad for at jeg får konkrete oppgaver. Da har jeg noe eget å jobbe med, og jeg kan se hva som fungere best. Det kan være fristende å legge seg i senga, men det fikser ikke de utfordringene som jeg lever med!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg