Jeg trenger humor!

Jeg er helt avhengig av å kunne le! Jeg trenger å koble av til morsomme ting. For da slipper hjernen min å tenke negativt eller stresse. Jeg hadde ikke klart meg uten vår galgenhumor her hjemme. Noen ganger er jeg veldig glad for at ingen hører på hva jeg og min kjære mann ler av. Vi kan nemlig snu mange vonde ting til noe som man bare må flire litt av. Det tror jeg er en egenskap som har hjulpet oss gjennom de siste årene. Det har vært mange tårer, så det har vært veldig deilig å le litt iblant sammen med ham.

Det er vondt når man ikke orker å le. Da jeg var innlagt ved Dalane DPS i 2014, så gikk der mange uker før jeg lo. Og jeg kan faktisk huske min fysiske og psykiske reaksjon da latteren kom gjennom kroppen og ut av munnen min! Det var en veldig rar og sterk følelse. Man fikk plutselig et håp om at hverdagen ville komme tilbake igjen! Jeg kan huske hvordan magemusklene reagerte. Lattermusklene hadde vært i dvale i veldig lang tid, og jeg måtte vekke dem til live igjen. Jeg lo mens tårene trillet! Det var en veldig merkelig seanse, og legen kom faktisk inn på stuen for å sjekke hva som egentlig foregikk!

I mine mørkeste stunder har jeg sett på Senkveld. Jeg har spesielt likt å se på Senkveld duellene og Camp Senkveld. Det har hjulpet meg til å få le. For det er noe eget med de karene der, og deres rause væremåte. Jeg har kunnet le selv om livet var mørkt og vanskelig. Jeg husker spesielt en kveld jeg var alene i Egersund, og livet var så uendelig vanskelig. Jeg satt i stummende mørke i stuen med nettbrettet i fanget. Jeg fikk frem Senkveld, og jeg begynte å le. Det var så deilig å kjenne på litt latter og humor!

Vi må ikke glemme å LE! Vi må ha det moro og tulle litt iblant. På Snap Chat tuller og leker jeg litt. Jeg trenger å være litt artig iblant. Jeg gleder meg over alle de latterkulene jeg får! Det kommer til å forlenge livet mitt. Jeg håper at Du også klarer å flire litt i hverdagen! Det er godt for hjertet!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg