Jeg føler meg annerledes….

Noen ganger lurer jeg veldig på om jeg virkelig er meg. For jeg kjenner meg ikke igjen. Jeg har forandret meg veldig mye, og jeg merker at det tar tid å henge med i svingene. Selv om jeg tar steg for steg. Jeg må liksom gjøre en endring, og så trenger jeg litt tid før hele meg forstår hva som skjer. Jeg må liksom bli helt kjent med meg selv på nytt igjen. Det føles merkelig og rart. Jeg vet at jeg har skrevet om dette før. Men der skjer så mye i livet mitt for tiden, så jeg trenger å skrive litt mer om dette. Jeg er i en utvikling som fører meg videre i livet mitt. Som en voksen kvinne. Som mamma og ektefelle. Jeg er i ferd med å finne en gnist som jeg ikke ante eksisterte inni meg.

Mitt hode sliter med å henge helt med. Men jeg pushes videre av meg selv. Jeg kjenner at det jobbes frem en annen dame samtidig som fortsatt er meg. Utfordringen min blir å få de to tingene til å bli ett. Jeg må liksom komme i kontakt med meg selv på en ny måte, og godta at jeg er annerledes nå. Det trenger ikke være negativt i det hele tatt. Jeg trenger bare litt ekstra tid for å bli skikkelig godt kjent med meg selv igjen. Jeg håper at jeg har bevart det som er positivt, og at det blir et menneske som andre kan like. For jeg ønsker å spre godhet og varme rundt meg. Jeg vil være en god venn. Jeg ønsker å sette familien min aller først. Det er mange ting som skal på plass.

Det hender at jeg skjelver litt. For jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gripe dette an. Jeg følger magefølelsen min, og tar de stegene som føles riktige. Jeg tenker meg nøye om. Jeg velger ikke så ofte på impuls lenger. Jeg snakker masse med min kjære mann, og vi finner veien sammen. Men jeg jobber veldig mye med egne tanker og ideer. Jeg vil så veldig gjerne få ting til selv, og stå på egne bein. Jeg har en drivkraft inni meg som noen ganger tar pusten fra meg! Jeg forsøker å dempe tempoet litt slik at jeg faktisk henger med selv også.

Jeg er ikke så redd for å by på meg selv. Jeg trenger å dele en del av tankene mine. Det er ikke alltid like enkelt å være meg. Noen ganger skulle jeg virkelig ønske at ting var lettere. Men da ville ikke resultatet blitt det samme. Jeg er takknemlig og glad for alle de gode tingene som fyller mitt liv nå. Jeg kommer til å henge med så godt jeg bare kan. Det er en spennende reise for meg!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg