Skjuler jeg sykdommene mine med sminke??

Jeg har tatt tak i eget velvære, og legger ned mer fokus på eget utseende. Jeg gjør ikke det for å skjule at jeg er syk! Jeg lever med kroniske sykdommer, og har smerter hver eneste dag. Jeg lider av revmatiske sykdommer som noen ganger kan få meg rett på sofaen. Jeg har en psykisk diagnose som skaper trøbbel rett som det er. Men er det da galt å fikse seg litt ekstra? Kan man passe på sitt eget utseende, og likevel ikke være et glansbilde? Ser jeg for frisk ut?

Det er faktisk noen mennesker som mener at jeg ikke bør se så “vellykket” ut! Men jeg mener at det blir helt feil! Jeg føler nemlig at det er ekstra viktig for meg å kunne stelle godt med meg selv når jeg faktisk er syk. Det gjør nemlig at jeg føler meg bedre til tross for min helsetilstand! Jeg kommer mest sannsynlig til å alltid være syk. Jeg har etter hvert nesten mistet tellingen på alle diagnoser som har kommet min vei. Men da føler jeg det er ekstra viktig å gjøre det beste jeg kan utav min situasjon. Jeg ønsker ikke at det skal stå skrevet i pannen på meg at jeg er syk.

Jeg vet at noen alltid vil mene annerledes enn meg. Vær så god. Det er helt tillat. Men jeg nekter å la meg bli nedsnakket på denne måten. Det er nemlig ikke galt å stelle seg, og sminke seg! Jeg kjenner på kroppen min hver eneste dag hvordan det er å leve med kroniske smerter og psykiske utfordringer! Er jeg en dårligere talsperson fordi jeg sminker meg, og legger ut bilder av meg selv? Blir jeg da plutselig så veldig vellykket av den grunn? Blir leppestiften en trussel? I så fall så ber jeg om at de som mener det faktisk leser mine innlegg. For jeg er ikke noe glansbilde. Jeg sliter i min hverdag.

Men jeg har valgt min egen vei! Jeg bruker de verktøyene som gir meg mestring og fremgang. Jeg kommer til å ha dager hvor jeg ikke gidder eller ønsker å sminke meg. Det er helt ok. Men jeg skal i hvert fall ikke slutte med det fordi noen mener jeg blir for perfekt!

Vi blogges! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg