Sammen kan vi gjøre en forskjell!

Jeg jobber for åpenhet rundt psykisk helse! Det er veldig viktig for meg. Jeg brenner for at man skal få bort stigmatisering og tabu. Psykisk helse er ikke farlig å snakke om! Jo mer vi snakker om det, jo mindre skummelt blir det for andre mennesker rundt oss! Alle sammen har en psykisk helse. Hvert enkelt menneske kjenner på det hver eneste dag. humøret svinger, og vi opplever goder og vonde dager. Sammen kan vi gjøre en forskjell! Hvis vi inkluderer et annet menneske i hvordan vi faktisk har det, så vil vi gradvis jobbe for mer åpenhet. Det er en lang prosess, og det er fortsatt et godt stykke igjen. Men vi er i gang!

Jeg ønsker ikke å kjempe alene for dette! Jeg trenger at flere henger seg på, og forsøker å åpne opp litt. Det er ikke alle som verken kan eller vil skrive blogg og holde foredrag. Det forstår jeg veldig godt. Men vi kan alle sammen være en god venn. Vi kan lytte og vise omsorg. Vi kan hjelpe en venn eller venninne som sliter. Sammen kan vi bære litt av det som er vanskelig. Det handler om å vise empati og forståelse. Være rause mot hverandre, og gi kjærlighet. Da senker man skuldrene, og våger å prate om livet. 

Jeg er veldig glad for den kjærligheten jeg får fra familie og venner. Det gir meg en trygghet. Jeg vet at jeg er elsket, og at der er noen som bryr seg om akkurat meg. Jeg har blitt sterkere som menneske når jeg fikk et trygt fundament. Kjærlighet og respekt ble veldig viktige faktorer i min hverdag. Det har gjort meg sterk nok til å kjempe for åpenhet rundt psykisk helse! Jeg håper at Dere blir med!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg