Jeg vil så inderlig gjerne hjelpe!

Jeg ønsker å hjelpe andre mennesker! Jeg kjenner det dypt inni hjertet mitt. Jeg føler at det er min måte å komme videre i livet mitt. For ved å fokusere på å hjelpe andre mennesker, så flytter man fokuset bort fra sitt eget. Jeg trenger å kunne legge ting litt bort. Forsøke å tenke på andre ting enn kun det som gikk så galt. For jeg er heldig, og har kommet meg videre i livet mitt. Det finnes veldig mange mennesker som sitter fast i ensomhet og tunge tanker. Gjennom frivillig arbeid får jeg lov til å være en venn, og hjelpe andre mennesker videre i sine liv.

Jeg blir veldig takknemlig og glad for alle gode ord som kommer min vei. Jeg gjør så godt jeg kan for å bidra i samfunnet. Det er viktig å kunne være en stemme for andre enn kun seg selv. Jeg lever selv med psykiske utfordringer i hverdagen, og jeg vet at min åpenhet er til hjelp for andre. Det gir meg påfyll av energi, og jeg klarer enda mer! Det er ekstra viktig å være tilstede for hverandre. Ta litt ekstra godt vare på de vennskapene som man faktisk har. Jeg er så glad for at jeg har fått venninner. Det er viktig for meg. Jeg vil gjøre det jeg kan for å hjelpe de jeg er glad i! Det er ikke så skummelt å spørre andre om hvordan man har det i livet sitt. Men man må være villig til å lytte på svaret, og ta vedkommende på alvor!

Vi trenger hverandre i hverdagen! Det er mange utfordringer på vår vei. Jeg håper at min innsats kan hjelpe noen der ute. Det er viktig for meg å kunne ytre mine tanker og erfaringer. Jeg får ofte høre at folk kjenner seg igjen i det som jeg skriver her på bloggen min. Jeg kommer til å jobbe videre for åpenhet rundt psykisk helse!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg