Jeg stopper i tide!

Jeg har blitt godt kjent med kroppen min. Nå vet jeg mye mer om hvordan den fungerer, og hva den faktisk tåler. Det er en viktig lærdom som jeg tar med meg videre i livet mitt. Jeg kjenner igjen signalene som kroppen min sender ut. Det gjør at jeg kan stoppe i tide, og ta de pausene som er nødvendige. Jeg klarer nå å kjenne etter om det stemmer eller ikke i kroppen min. For man får stort sett alltid noen varsler før man går helt tom. Jeg har erkjent overfor meg selv at jeg må ta hensyn til de signalene som kommer. Det har hjulpet meg til å styre unne de verste depresjoner de siste årene.

Det er veldig viktig å lytte til sin egen kropp! Jeg var ikke så veldig god på det tidligere, og kjørte hardt videre. Til og med etter min store kreft operasjon i 2010, startet jeg et hardkjør etter kort tid. Jeg ser i dag at det var galskap! Det har gitt kroppen min skikkelig juling, og det må jeg ta konsekvensene av i dag. Nå forsøker jeg å finne en balanse mellom aktivitet og hvile. Det er ikke alltid jeg lykkes med det. Men jeg har blitt flinkere. Det hjelper å ha fokus på det i hverdagen min. Det beste som jeg kan gi min kropp er fysisk aktivitet og hvile. 

Jeg sier stopp når jeg merker at det  blir for mye! Det skal jeg bli enda flinkere til. For hvis jeg skal oppnå mine drømmer, så må jeg ta vare på kroppen min underveis. Jeg kan ikke bare gi gass, og håpe på det beste. Jeg må ta de små stegene, og ha en solid plattform. Da kommer jeg til å lykkes med det jeg ønsker! Jeg føler meg sikker på at helsen min vil klare det, men jeg må ha nok hvile mellom slagene!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg