Mangler jeg noen sperrer?

Jeg kan merke noen ganger at jeg mangler noen sperrer. Det som for meg er helt ok å prate om, er ikke alltid det for andre. Jeg har mistet noen filter i løpet av livet mitt. Jeg har kastet ned masken, og da tror jeg kanskje der gikk med noen sperrer også i dragsuget. Men det trenger ikke å være negativt! Jeg er nemlig veldig glad for at jeg våger å være åpen om mange temaer som andre sliter med å prate om. Jeg kan dermed hjelpe andre med å sette ord på tanker og følelser. Det har gitt meg mange erfaringer som jeg bærer med meg videre i livet mitt. Jeg merker at det er lettere for meg å snakke om ting jo lenger tid det går. 

Nå kan jeg prate om  veldig vonde ting uten å bryte helt sammen. Noen ganger kommer tårene veldig kjapt. Det handler om dagsform, og i hvilken setting det er snakk om. Dersom jeg skal holde et foredrag, så er jeg stort sett veldig rolig i følelsene mine. Reaksjonen kommer som oftest i etterkant. Da kan det komme noen tårer, og jeg kjenner på et rush av følelser. Men når jeg snakker med venninner, så kan jeg mange ganger la være å gråte. Jeg merker en endring der. For jeg slet i lang tid med at jeg bare ville gråte. Nå klarer jeg oftere å holde det litt på avstand.

‘Det er ikke alltid like greit å mangle sperrer. Noen ganger reagerer omverdenen på det. Jeg skjønner at mine grenser kanskje er annerledes enn mange andres. Men det er likevel mitt liv det handler om, og jeg velger selv hva jeg vil dele. Jeg verner om de tingene som føles riktig for meg. Jeg utleverer ikke alt til dere i det hele tatt. Jeg vet at min historie er altfor sterk til å kunne deles i detalj. Derfor holder jeg det for meg selv, og mine nærmeste. Jeg har dermed ganske god kontroll til tross for at noen sperrer er borte. Jeg føler meg trygg på at min formidling kommer til å fortsette i samme spor. Jeg gleder meg til å kunne jobbe videre med formidling på blogg og foredrag.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg