Deilig med hverdag!

Så er vi jammen meg endelig i gang med hverdagen. Ungene har sin siste fridag, men ellers så er alt tilbake til normalen igjen. Julen er over, og vi kan fokusere på helt andre ting nå. Det er deilig å kunne legge det vekk for denne gang. Det holder med en måned med julestyr for min del. Nå var jeg skikkelig lei av alt sammen. Jeg er glad i hverdagen jeg. Sånn har det bare blitt. Jeg liker å ha den vante rytmen på tingene. Så det er deilig for meg når skolen er i gang igjen, og jeg kan styre med mine ting helt alene noen timer hver dag. Det er faktisk veldig godt å kunne styre ting selv. Jeg setter pris på den muligheten som jeg faktisk har. Det er trist å være syk, men jeg forsøker å gjøre så godt som jeg bare kan.

Rutiner er veldig viktig i vårt hjem, og det blir fort mangel på rutiner i ferier. Men vi har forsøkt å holde det på et visst nivå denne gangen. Da blir det ikke så veldig vanskelig å komme inn i rutinene igjen etterpå. Jeg har stort fokus på hjemmesituasjonen. Det er mitt ansvar å holde hus og hjem i orden. Jeg har mine system på ting, og det fungerer stort sett fint. Jeg har mine egne gjøremål hver eneste dag, og det er lettest i hverdagen. Da vet man liksom hvordan dagene blir. Jeg har blitt altfor glad i struktur og planlegging. Jeg må faktisk jobbe mer med å takle overraskelser og impulsivitet.

Det er snart helt vanlig hverdag nå. I morgen er skolen i gang igjen, og da faller det meste på plass. Jeg skal i gang med mine prosjekter. Det kommer til å bli travle dager iblant. Men jeg holder meg stort sett rolig. Det må til når man har en slik helse som jeg har. Jeg er klar for å trappe gradvis opp. Det kommer noen perioder som er mer hektiske enn andre. Jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg