Har Du satt deg egne mål?

Har du satt deg dine egne mål for 2018? Skal Du jobbe med et spesielt prosjekt dette året? Ønsker Du å oppnå fremgang i privatlivet eller på jobb? Jeg har den siste tiden jobbet meg fremover mot veldig konkrete mål. Jeg har gått i meg selv, og virkelig tenkt over hva jeg vil oppnå eller mestre det kommende året. Det har vært viktig for meg å konkretisere det for meg selv og mine nærmeste. Jeg har tenkt over hvilke muligheter som jeg faktisk har, og hvordan jeg kan komme meg videre dit som jeg ønsker. Jeg tok deler av tenkingen alene, og resten sammen med min kjære mann. For det er en stor fordel dersom man jobber mot samme målsetting.

Det har gitt meg energi og arbeidstrang! Jeg kjenner at det er veldig viktig for meg å kunne jobbe aktivt mot noe som er positivt for meg og min familie. Det er opp til hver enkelt å finne sine egne mål. Noen ønsker å ha ganske store mål, mens andre trenger de små stegene akkurat nå. Jeg har valgt å ha mål som jeg virkelig har mulighet til å oppnå. Men det kommer ikke av seg selv. Jeg må virkelig jobbe med meg selv for å oppnå det som jeg ønsker. Jeg har noe som bare er mitt eget, og jeg kan selv finne min vei videre. Jeg gleder meg over det, og jeg kjenner at det virkelig hjelper meg gjennom hverdagen min. For jeg ønsker ikke å havne i depresjoner og mismot.

Det viktigste er å finne ut hva som er viktig for akkurat deg! Hvis du skal jobbe hardt for å oppnå noe, så må du ha eierskap i det. Hvis ikke blir det ikke noe for akkurat deg personlig. Jeg har valgt å ha mitt eget lille firma. Dermed jobber jeg konkret for å oppnå et godt resultat for egen del, og for familien sin del. Vi har tatt et valg her hjemme. Jeg skal gjøre et skikkelig forsøk de neste årene. Så får vi se etter hvert hvordan det vil påvirke vår situasjon og økonomi. Men jeg har familien min i ryggen, og det er jeg veldig glad for. Jeg merker at siden det er mitt eget firma, og min egen historie det handler om, så betyr det veldig mye for meg.

Jeg skal også jobbe meg fremover i mine mentale prosesser. Det er en veldig viktig del av min terapi, og det har gitt gode resultater til nå. Når jeg sitter her og tenker på hvordan livet har endret seg de siste årene, så blir jeg nesten målløs. For livet mitt er virkelig endret totalt. Jeg kjenner på en dyp glede og takknemlighet. Livet er ikke en dans på roser for noen. Jeg har vært nede for telling, og virkelig hatt det vanskelig. Men jeg føler endelig at det er lettere å vøre meg. 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg