Jeg trenger mestring!

Vi mennesker trenger mestring. Det er et av de viktigste og beste verktøyene som gir fremgang og vekst. Når man opplever mestring, så øker selvtilliten. Man får kjenne på en glede som gir positiv energi i kropp og sjel. Det har blitt veldig viktig for meg i min personlige prosess. For jeg måtte starte helt på nytt igjen etter min livskrise i 2013/2014. Da jeg var innlagt ved Dalane DPS sin sengepost i 2014, så var det helt tomt. Jeg hadde ikke mer å gi, og jeg følte meg ubrukelig og mislykket. Det var ikke mer energi og pågangsmot igjen inni meg.

Men jeg har sakte men sikkert kommet meg opp på beina igjen! Takket være de verktøyene som jeg fikk på avdelingen og i terapi. Jeg har gitt meg selv oppgaver som jeg kan mestre! Jeg har gradvis økt vanskelighetsgraden, og jobbet meg fremover steg for steg. Jeg har falt sammen, og ikke trodd på meg selv underveis. Men så har jeg tatt meg sammen, og jobbet videre på de samme tingene. Etter litt tid så kunne jeg kjenne at ting endret seg. Jeg merket at jeg tok bedre vare på meg  selv. Jeg forstod at mitt liv var viktig. Der skulle være en plass til meg her og nå. Jeg hadde lov til å si min mening, og ha en stemme. Jeg var ikke dum eller stygg. Jeg var meg. Jeg var Wenche.

Mestring legger et fundament som er stødig. Når man bygger seg opp, så vil man gradvis være klar til å oppleve mer og mer. Jeg kjenner på en stor glede inni meg. For livet mitt har fått en ny start. Jeg skal bygge meg enda sterkere ved hjelp av mestring, og det vil jeg gjerne dele med Dere! Vi trenger gode tanker om oss selv. Det er viktig å oppleve mestring i hverdagen. Det er faktisk ofte bedre enn medisin. Jeg har klart meg veldig bra ved hjelp av mestringsverktøy. Jeg gleder meg til å dele alt sammen med Deg!

Vi blogges!

Sjekk ut www.welgforedrag.com! Der kan Du lese om mine foredrag om psykisk helse og mestring som jeg tilbyr. Jeg skreddersyr gjerne foredrag til ønsket tema! Ta kontakt på [email protected]!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg