Positive tanker redder dagen!

Jeg har merket meg at tankene mine styrer følelsene mine ganske mye.  Dersom jeg tenker positive tanker. så hjelper det meg gjennom dagen. Jeg blir i bedre humør, og jeg slapper mer av. Jeg blir blidere, og mer medgjørlig. Det henger sammen. Men dersom jeg lar negative tanker få overta , så forsvinner det gode fokuset mitt. Jeg kan fort havne inn i depressive tanker, og vonde minner kommer raskere frem i lyset igjen. Da er dagen på god vei til å bli ødelagt. Jeg har lært meg til å skifte fokuset dersom jeg starter feil. For jeg orker ikke at hele dagen min skal bli ødelagt. Noen ganger er det enkelt å skifte til positive tanker. Andre ganger må jeg jobbe hardt. Noen ganger er dagen rett og slett bare trist og vanskelig.

Men jeg kan velge selv! Jeg kan fokusere på ting som gir meg positive tanker. Det er opp til meg selv om jeg vil ha en god eller dårlig dag. Vi kan selvfølgelig møte på hindringer i vår vei som vi ikke råder over. Men til vanlig så bestemmer vi helt selv. Det finnes mange verktøy som vil hjelpe deg underveis. Jeg har lært meg til å restarte dagen min. Jeg lar ikke det vonde få vinne over gleden. Livet mitt er verdifullt, og jeg ønsker å ha en positiv holdning. Det har hjulpet meg gjennom en stor livskrise. Jeg har aldri mistet håpet om et godt liv for meg og min familie! Det er nå i ferd med å lønne seg skikkelig. Jeg er glad for at jeg ikke gav opp! Livet er blitt så uendelig mye bedre å leve.

Vi må ta et valg! Du må bestemme deg for hvordan din dag skal være. Jeg håper at Du finner litt inspirasjon i mine tanker og erfaringer. Jeg deler fordi jeg ønsker å hjelpe andre mennesker i sin hverdag! Det er veldig viktig for meg å holde fast på håpet. Det kan ikke noen  ta ifra meg. Selv om vonde minner har herjet med meg de siste årene, så har jeg bevart håpet i hjertet mitt. Det er jeg stolt over! Det gir meg muligheter som jeg ikke ante eksisterte. Jeg er på en reise som er spennende og positiv! Jeg håper at Du aldri mister ditt eget håp og positivitet!

Vi blogges!

Sjekk ut www.welgforedrag.com! Der kan Du lese om mine foredrag om psykisk helse og mestring som jeg tilbyr. Jeg skreddersyr gjerne foredrag til ønsket tema! Ta kontakt på [email protected]!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg