Jeg tenker altfor mye!

Det er ikke alltid like enkelt å være meg. Det  kan til tider bli veldig slitsomt. Rett og slett fordi jeg tenker altfor mye. Hjernen jobber veldig intenst i lange perioder, og tar egentlig aldri helt fri. Jeg må bruke mine verktøy for å roe ned hjernen min skikkelig. Da kan jeg bruke musikk eller kreativitet. Det hjelper litt, men det stopper som regel ikke alt. Når jeg danser, så hender det at jeg glemmer alt annet. Det er et befriende øyeblikk for meg. Det er i tillegg  veldig god trening for kroppen min. Men jeg skulle mange ganger ha ønsket meg en knapp som ville stenge av alt tankekjøret.

Det verste er det tankekjøret som fortsetter mens man sover om natten. Når det kommer inn i drømmer, og sliter deg ut mens du faktisk sover. Jeg har noen netter iblant som er veldig vanskelige. Jeg er utslitt når jeg skal stå opp om morgenen. Hjernen har jobbet som besatt, og kroppen min har vært i alarmberedskap hele tiden. Tankekjøret trigger nemlig traumer, og setter i gang vonde minner. De som jeg aller helst bare vil glemme for alltid. De kommer tilbake. Og de kødder med meg. Gjør meg urolig og engstelig. Jeg har fått hjelp angående nattesøvnen. Det måtte bare gjøres.

Det synes ikke utenpå at hjernen min jobber på høygir! Men de som kjenner meg godt, kan merke det. Det er godt og vondt på samme tid. Det er deilig at de kjenner meg så godt, for da slipper jeg å si det. Men så er det samtidig ikke noe jeg vil at andre skal merke. For det er så vanskelig å forklare. Jeg kjemper jo alltid for å regulere meg selv ned. Det er en prosess som noen ganger føles helt umulig. Mens andre ganger kan jeg klare å stilne stormen, og det er bare deilig. Tankekjøret kan komme av mange forskjellige ting. Noen ganger aner jeg ikke hvorfor det plutselig skjer. Mens andre ganger kan jeg forklare det med ulike ting som har skjedd i løpet av dagen.

Jeg må leve med dette. Det kommer mest sannsynlig ikke til å forsvinne helt. Men det kan bli bedre, og det satser jeg veldig på. Jeg deler dette med dere slik at noen kanskje forstår ting litt bedre. Det er slitsomt å leve med tankekjør. Det suger energien ut av meg. Så derfor blir jeg ekstra sliten iblant. Sånn er det bare. Jeg klarer å leve godt likevel!

Vi blogges! 

Sjekk ut www.welgforedrag.com! Der kan Du lese om mine foredrag om psykisk helse og mestring som jeg tilbyr. Jeg skreddersyr gjerne foredrag til ønsket tema! Ta kontakt på [email protected]!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg