Vi må støtte hverandre!

Jeg ønsker meg en ting i det nye året. Jeg vil så inderlig gjerne at vi skal støtte hverandre gjennom oppturer og nedturer! Det vil ha en veldig stor betydning dersom alle sammen tok til ekstra tak. Vi kan nemlig alle bry oss litt ekstra om vår neste. Det er jeg helt overbevist om. Jeg vet jo at veldig mange er snille og gode. Det er vel og bra. Men vi må av og til se ut av vår egen boble. Ta oss tid til å se om vår venn eller nabo egentlig har det bra! For jeg mener at vi glemmer oss vekk. Det gjør i hvert fall jeg. Noen ganger blir jeg altfor opptatt av mitt eget, og glemmer å se meg rundt. Jeg vet selv at det varmer når noen bryr seg om meg. Når jeg får en fin kommentar eller en klem. Jeg merker at det gjør noe med meg. Og jeg ønsker at flere mennesker skal få oppleve det som er fint i livet.

Ved å være en ekstra god venn, så kan vi forebygge depresjoner og tungsinn. Det er ikke alltid så veldig mye som skal til. Vi kan gå en tur sammen. Ta en kaffekopp på en kafe en formiddag. Be vedkommende hjem en kveldstund. Hvis vi byr på oss selv, så får vi som regel veldig mye igjen for det. Jeg merker at det trigger meg å snakke om dette. For jeg har erfart hva kjærlighet og omsorg kan bety for et menneske. Når vi sprer omsorg rundt oss, så er vi med på en veldig viktig dugnad i samfunnet vårt. Jeg håper dere er villige til å være med på dette. Du kjenner helt sikkert noen som kunne trenge en oppmuntring. Jeg har selv erfart at det knytter vennskap enda sterkere når man våger å bry seg litt ekstra om vedkommende. Jeg blir veldig glad hvis jeg kan hjelpe et annet menneske.

Husk at dette ikke er så veldig innviklet. Det handler om små ting i hverdagen. De aller fleste ønsker jo ikke at andre skal overstyre deres liv. Her gjelder det å være taktfull, og ikke ta helt av! Jeg tror at litt ekstra fokus på vennskap og omsorg kan gi positive resultater for begge parter!

Vi blogges!

Sjekk ut www.welgforedrag.com! Der kan Du lese om mine foredrag om psykisk helse og mestring som jeg tilbyr. Jeg skreddersyr gjerne foredrag til ønsket tema! Ta kontakt på [email protected]!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg