Jeg vil ikke styres av andres negativitet!

Verden er full av forskjellige mennesker. Jeg er bare en av dem. Men jeg har kanskje valgt en litt annen måte å leve min hverdag på. Jeg deler nemlig en hel del av livet mitt med mine følgere. Det er ikke alle som er like positive til akkurat det. Og det respekterer jeg fullt ut. Det er helt ok. Alle trenger ikke å like meg, eller følge meg på internett dersom de ikke ønsker det selv. Jeg forstår at noen mennesker ikke ønsker å vite så mye om min hverdag eller psykiske helse. Men jeg kan ikke la meg styre av andres negativitet! Jeg har min frie vilje til å bestemme selv over eget liv. Og jeg velger å bruke den også.

Jeg bryr meg om hva mine nærmeste tenker og mener. Jeg snakker masse med min kjære mann om dette. Det er nemlig veldig avgjørende for meg at vi to er enige om vår hverdag. Og jeg er svært heldig som har en ektemann som støtter meg i det jeg holder på med. Han heier faktisk på meg, og er en god samtalepartner og motivator! Det er godt å ha slike mennesker rundt seg. Det betyr veldig myr for min selvtillit og selvfølelse. Jeg kan til tider tvile på meg selv og egne ferdigheter. Da er det ekstra godt å ha et positivt menneske som virkelig bryr seg. Jeg vil heller styres litt av en slik person, enn å la andres negativitet ta plass inni meg.

Jeg bestemmer selv over eget liv! Det har tatt tid å innse akkurat det. Men jeg er i ferd med å våge veldig mye på egenhånd! Det er spennende og skummelt på samme tid. Jeg vet jo ikke om jeg lykkes. Kanskje går jeg skikkelig på trynet. Men det gjør ikke noe. For jeg skal i hvert fall vite med meg selv at jeg har forsøkt. Det er viktig for meg å følge mine drømmer. Jantelov og negativitet skal ikke få ta fra meg gnisten! De som vil meg godt, kommer alltid til å være der. De som ikke vil meg vel, får bare klare seg selv! Jeg kan ikke bruke energi og tid på dem. Sånn er det bare. Slik er faktisk livet!

Vi blogges!

Sjekk ut www.welgforedrag.com! Der kan Du lese om mine foredrag om psykisk helse og mestring som jeg tilbyr. Jeg skreddersyr gjerne foredrag til ønsket tema! Ta kontakt på [email protected]!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg