Våger Du å være deg selv?

Jeg har forandret meg veldig mye de siste årene. Det har skjedd en stor endring på innsiden og utsiden. Jeg har kommet meg velberget gjennom mange prosesser. Noen gjenstår fortsatt. Jeg har til tider nesten ikke kjent meg selv igjen. Det har tatt tid å kunne finne seg selv på en ny måte. For det er en veldig stor forskjell som jeg merker selv. Jeg våger endelig å være meg selv på godt og vondt! Jeg har kommet frem til at det ikke er noen vits i å ha en maske på. Jeg vil heller være meg selv, og være omgitt av mennesker som genuint ønsker å være en del av mitt liv.

Det er skummelt å endre seg selv så mye som jeg har gjort. Men endringene har kommet stort sett av seg selv. Jeg har kjent på innsiden at ting måtte endres. Jeg var ikke glad i det livet jeg hadde før. Nå kan jeg kjenne på ekte glede, og virkelig føle meg skikkelig glad sammen med familie og venner! Det er deilig å kunne le sammen med gode venninner i festlig lag. Være sosial, og føle seg tryggere i seg selv. Jeg har enda noen steg å gå, og det hender at angsten ødelegger for meg. Men jeg rister det raskere av meg nå, og fokuserer på fremtiden.

Jeg ønsker å kunne være meg selv. Jeg håper at Dere fortsetter å være med meg i hverdagen. Gjennom blogg og foredrag byr jeg på meg selv. Da nytter det ikke med noe som ikke er ekte vare. Jeg gir av meg selv, og jeg opplever å få så mye tilbake! Jeg har merket meg at min ærlighet trigger mennesker på godt og vondt. Jeg kan være veldig direkte iblant. Men jeg ønsker å hjelpe mennesker som sliter. Da må man faktisk våge å si sannheten. Det kan koste, men jeg opplever at det gir meg mer støtte. Når mine medmennesker vet hva jeg står i , så viser de mer forståelse. Det handler om kunnskap. Jeg våger å være med på å dele den kunnskapen med mine medmennesker!

Vi blogges!

Sjekk gjerne ut www.welgforedrag.com! Her tilbyr jeg foredrag om psykisk helse og mestring! Jeg skreddersyr også foredrag etter ønsket tema! Ta kontakt på [email protected]!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg