“Når smeller det igjen?”

Jeg er åpen om min mentale helse. Jeg innrømmer at det går opp og ned med meg. Slik er livet med Post Traumatisk Stress Lidelse. Jeg er i fremgang, så de gode periodene varer lenger og lenger for hver gang. Jeg kan få angstanfall iblant, men det er heldigvis ikke så veldig ofte lenger. Jeg har lært meg selv å kjenne, og vet stort sett hva som kan trigge frem slike angstanfall. Men jeg vet også at det kommer vonde perioder. Jeg er ikke naiv. Jeg får rett som det er spørsmål om når det kommer til å smelle til igjen. Noen er redde for at mitt engasjement skal vippe meg av pinnen. 

Jeg setter pris på omtanken. For jeg regner med at spørsmålet kommer fordi vedkommende ønsker meg alt godt. Det har seg slik at jeg trenger aktivitet. Jeg må hjelpe hjernen min til å ta fokuset vekk fra alt som er vondt og vanskelig. Derfor finner jeg viktige ting som jeg kan legge ned energi i. Det hjelper meg slik at jeg ikke havner inn i en ny depresjon. Gjennom mitt frivillige arbeid i Mental Helse har jeg funnet en god gjeng med venner som vil det samme som meg. Vi jobber for samme sak, og det føles veldig godt å være i denne gruppen. Når jeg velger å jobbe med foredrag, så er det fordi jeg har et stort behov for å få formidle. Jeg vet at min erfaring kan brukes til noe verdifullt. Jeg vil ikke at livet mitt skal føles bortkastet.

Jeg har en psykisk diagnose. Slik er det bare. Jeg kan ikke rømme fra den. Livet har blitt veldig bra, og jeg klarer meg veldig godt i lange perioder om gangen. De gangene jeg faller sammen, så klarer jeg å reise meg ganske raskt igjen. For jeg vet at der kommer bedre dager. Jeg er sikker på at fremtiden min skal være i kjærlighet og trygge rammer. Da kommer stabiliteten til å gjøre meg friskere for hver dag. Jeg merker det allerede. De gode dagene er så utrolig sterke å få oppleve. Jeg har en god følelse inni meg for tiden, og det er viktig for meg å nyte.

Vi blogges!

Sjekk ut www.welgforedrag.com! Der kan Du lese om mine foredrag om psykisk helse og mestring som jeg tilbyr. Jeg skreddersyr gjerne foredrag til ønsket tema! Ta kontakt på [email protected]!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg