Kan åpenhet bli en belastning?

Jeg merker i blant at min åpenhet kan være en belastning. Jeg er veldig opptatt av at min familie ikke skal ha det vanskelig på grunn av meg. Derfor har jeg valgt å holde visse ting privat, og deler ikke alt verken på blogg eller i foredrag. Jeg er selv veldig glad for at jeg kan være så åpen som mulig. For da slipper jeg å gå med en maske på meg. Det orker jeg ikke tanken på lenger. Det er en del av min fortid som jeg ikke vil tilbake til. Det er deilig å kunne være seg selv. Men jeg kunne valgt å ikke fortelle dere noe som helst. Det hadde ikke vært nødvendig å si at jeg har Post Traumatisk Stress lidelse. Men jeg har likevel valgt å gjøre akkurat det.

Jeg flyttet til Mandal. Ny start på livet. Jeg kunne valgt å holde alt det gamle og vonde kun for meg selv. Men jeg kjente at det ville tynge meg for mye. Det ville vært en hemmelighet som ville hemme meg i hverdagen. Det orket jeg ikke tanken på. Nå har jeg valgt å snakke åpent om det. Det er frigjørende, og gir meg energi til å leve livet mitt! Jeg kan noen ganger ha det litt tungt fordi jeg ripper opp i gammelt stoff. Men det bygger meg likevel sterkere på sikt. Jeg klarer å bearbeide mye mer enn jeg ville ha gjort dersom jeg la lokk på alt. Nå er jeg aller mest opptatt av det som ligger foran oss i livet. Jeg ønsker å hjelpe andre mennesker. Det er mange prosesser i livet. Det kan være godt å ha noen som går veien sammen med en. Stegene blir kanskje ikke så tunge.

Mitt ansikt er synlig. Jeg er på sosiale medier og noen ganger i aviser/blader. Det handler om åpenhet rundt psykisk helse og mestring. Det er det jeg brenner for! Jeg ønsker å være en talskvinne for alle dem som velger å bære masken. Som finnes der, men ikke orker å være synlig. De som helst bare vil slippe alt sammen. Når jeg gjør denne jobben, så er det ikke bare for ,min egen del. Jeg vet om så altfor mange som sliter på en eller annen måte. Sammen er vi sterkere! Jeg håper at mitt bidrag kan hjelpe andre som sliter. Det er mitt mål.

Vi blogges!

Sjekk ut www.welgforedrag.com! Der kan Du lese om mine foredrag om psykisk helse og mestring som jeg tilbyr. Jeg skreddersyr gjerne foredrag til ønsket tema! Ta kontakt på [email protected]!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg