Du er ikke alene!

Visste Du at 50 % av befolkningen møter på psykiske utfordringer i løpet av livet sitt? Det betyr faktisk at halvparten av oss kommer i en situasjon der vi trenger ekstra støtte og omsorg. Noen får større utfordringer enn andre. Men vi er likevel veldig mange som opplever det i løpet av livet. Det betyr at Du er ikke alene! Jeg vet ikke hva du tenker, men jeg føler at det hjelper meg litt. For da skjønner jeg at det er ikke bare meg som har det vanskelig i hverdagen min. Det er faktisk ganske vanlig. Vi trenger ikke å skjemmes eller gjemme oss vekk. Det er veldig mange mennesker som kjemper med psykiske utfordringer hver eneste dag!

Det er faktisk veldig mange mennesker. Det er litt skummelt å tenke på. For jeg vil jo ikke at så mange skal ha det vanskelig. Men slik er livet. Samfunnet krever veldig mye av oss, og vi møter på hendelser som setter dype spor. Jeg kjenner at det gjør meg enda mer sikker på at psykisk helse må få større fokus. Vi må faktisk innse at det er helt vanlig at mennesker sliter med psyken iblant! Vi trenger ikke å se på det som noe rart eller skummelt. Og tallene viser at dette rammer veldig mange. Det vil også si at du garantert kjenner mange som sliter. Og mange av dem sier ikke et eneste ord til deg om det.

Vi har en viktig jobb fremfor oss! Jeg skal fortsette å gjøre min del av denne jobben fremover. Jeg har mine egne tanker og ideer, og jeg mener at det er på tide å komme skikkelig i gang. Vi må vise at man ikke er alene. Det må være mulig å få fjernet den stigmatiseringen som har regjert i så alt for mange år. Vi snakker mye mer om psykisk helse i det offentlige rom, og det er veldig bra. Men jeg merker at det er likevel veldig vanskelig for den vanlig mannen i gaten når psyken skaper utfordringer. Det handler om hvordan vi møter våre medmennesker  i hverdagen!

Jeg får tilsendt mange meldinger, og får mange gode ord fra mennesker som sliter. Det gjør meg rørt og ydmyk. Jeg takker for den tilliten som dere viser meg ved å dele. Jeg jobber for oss alle sammen. Det er ikke bare for min egen del. Jeg vil veldig gjerne hjelpe mine medmennesker videre i livet. Det føles godt, og det gir meg en god magefølelse!

Vi blogges!

WeLG Foredrag gir Deg verktøy som gjør hverdagen din lettere! Sliter Du med kroniske sykdommer, eller psykiske utfordringer i hverdagen din? Jeg kan hjelpe Deg! Sjekk ut www.welgforedrag.com. Ta kontakt på [email protected]!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg