Våger Du å oppsøke hjelp?

Det er veldig mange mennesker som kvier seg for å oppsøke hjelp dersom man sliter i hverdagen. Det er liksom ikke så enkelt i erkjenne at man trenger hjelp med psyken. Vi skal liksom mestre livet helt på egenhånd, og være veldig sterke. Det ligger i oss. Vi skal ikke snakke høyt om mental helse. Jeg har valgt å gjøre stikk motsatt. Jeg snakker åpent om psykisk helse. Jeg er ikke redd for å erkjenne at jeg tar imot hjelp. Livet har gitt meg en ryggsekk som tilsier at jeg trenger det. Jeg har erkjent overfor meg selv at slik er det faktisk. I det øyeblikket jeg valgte å bare erkjenne det, så gikk det enklere for meg å ta imot den hjelpen som var nødvendig.

Jeg merker at psykisk helse har blitt min hjertesak! Jeg vil så inderlig gjerne være til hjelp for andre mennesker. Jeg håper at min åpenhet kan bidra til å fjerne stigmatisering og tabu. Det er ikke en svakhet å be om hjelp! Det er faktisk et sterkt tegn på styrke, og en evne til å ta grep i eget liv. Jeg vet at mitt liv har inneholdt mer enn jeg ønsker. Men det er slike det er, og jeg må forholde meg til sannheten. Gjennom terapi har jeg kommet til en større fred med meg selv. Jeg har jobbet meg gjennom veldig mange prosesser. Det har slettes ikke vært så veldig enkelt. Men det har blitt bedre å være meg. Jeg vil at dere også skal få den samme hjelpen. Men da må man våge å ta imot den hjelpen som faktisk finnes!

Jeg er ikke i mål. Selv om livet smiler mer nå enn tidligere, så er jeg fortsatt i behandling. Men nå er det mer styrke i meg. Jeg står stødigere enn før. Det hender at jeg faller sammen. Men så reiser jeg meg igjen. Det er blitt kortere perioder med tungsinn. Det er jeg så glad for! Jeg vet at dette er et vanskelig tema for veldig mange mennesker. Men jeg vil veldig gjerne vise Dere at det hjelper! Dersom du kjenner at din hverdag er tung og vanskelig, så bør du ta noen grep! Jeg heier på deg!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg