Jeg er glad jeg ikke trenger å flørte!

Takk og lov for at jeg er lykkelig gift. For det kan ikke være så enkelt å være flørtende på byen nå til dags. #Metoo har virkelig ristet godt i hele samfunnet, og mange viktige historier har kommet frem. Det er bra. Jeg er for åpenhet. Jeg har selv valgt å være åpen om mitt liv. Men nå mener jeg faktisk at det må være ganske vanskelig å være mann i vårt land. Tenk deg at du skal en tur på byen. Du er singel, og har lyst til å flørte litt med en dame. Men du må vøre veldig forsiktig med hva du sier og gjør. Og aller helst bør både du og dama være edrue slik at historien blir lik. For nå er det veldig fort at det kan gå veldig ille med hele flørtingen. Hvor går grensene for hva som er flørt og hva som er trakassering?

For all del. Jeg vil ikke at noen skal gå over streken. Men jeg føler at det har blitt enda vanskeligere å vite akkurat hvor grensene går? Jeg tror ikke jeg er den eneste som har tenkt på dette den siste tiden. Jeg priser meg lykkelig over å være i et stabilt ekteskap, og at jeg ikke trenger å forholde meg til dette nå. Det er nemlig veldig fort gjort å trø feil for både kvinner og menn. Jeg er for diskusjonen og åpenheten. Men jeg stiller likevel spørsmål om det kanskje har blitt litt vel mye nå? Det hviler et stort ansvar på oss foreldre som skal lære opp våre håpefulle barn. Jeg har tenkt masse på det. For jeg vil at mine barn skal være høflige, og ikke havne i noe trøbbel når de vokser til.

Vi trenger åpenheten. Vi skal ikke godta når det vonde skjer. Det er et veldig viktig tema. Men vi må nesten roe oss litt ned også. For det har blitt veldig vanskelig. Jeg tror det er en usikkerhet blant veldig mange mennesker. Har jeg gått over streken? Har jeg noen gang vært ufin mot noen? Hvordan skal jeg gå frem for å oppnå kontakt med drømmedama? Vi er bare mennesker alle sammen. Jeg tror at #Metoo har vært veldig viktig på mange  måter. Men jeg føler altså at det kanskje er blitt litt mye nå. Vi må la alt få komme på bordet. Det er viktig for alle oss som har vært utsatt for overgrep. Men så tror jeg kanskje at vi skal roe oss litt ned. Vi må ikke bli altfor redde for å såre hverandre!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg